کارگردان نمایش «اینجا وضعیت غیر طبیعیه» گفت: شهرداری همدان منفعل‌ترین مجموعه کشور در حوزه فعالیت‌های فرهنگی است.
کد خبر: ۷۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲ 07 August 2015
کارگردان نمایش «اینجا وضعیت غیر طبیعیه» گفت: شهرداری همدان منفعل‌ترین مجموعه کشور در حوزه فعالیت‌های فرهنگی است.

به گزارش فارس؛نمایش «اینجا وضعیت غیر طبیعیه»در سالن اصلی مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی به روی صحنه رفت. کارگردان نمایش در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: این کار برای شرکت در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان آماده شده است.

محمدمهدی کلهر گفت: این نمایش از امروز تا 29 مردادماه همه روزه از ساعت 19:30 دقیقه در سالن اصلی مجتمع فرهنگی شهیدآوینی به روی صحنه می‌رود.

وی افزود: داستان این کار در مورد نوجوانی است که رویای رفتن به خارج را برای شرکت در مسابقات قهرمانی شنا در سر می‌پروراند در حالی که خانواده‌اش با این سفر مخالف هستند؛ او در نهایت برای تحقق رویای خود درصدد تهیه مخارج آن از راه سرقت از پدر برآمده و به صورت قاچاقی به کانادا سفر می‎کند و....

مسئول کمیته پژوهش کانون تئاتر کودک و نوجوان همدان با اشاره به حجم بالای نمایش‌های در حال اجرا در همدان گفت: با وجود حمایت‌های اداره ارشاد متاسفانه به دلیل عدم همکاری سایر دستگاه‌ها، سالن‌های مناسب برای اجرای نمایش به اندازه کافی در اختیار این گروه‌ها قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سالن‌های مناسبی در اداره فرهنگ و ارشاد برای فعالان تئاتر همدان مهیا شده است، اما کافی نیست ادامه داد: در دنیا اجرای بخش مهمی از فعالیت‌های فرهنگی برعهده نهادهایی چون آموزش و پرورش و به خصوص شهرداری است اما متاسفانه شهرداری همدان شاید منفعل‌ترین مجموعه کشور در این حوزه باشد.

کلهر با انتقاد از عدم استفاده بهینه از سالن‌ها و امکانات فرهنگی سایر دستگاه‌های دولتی افزود: اینکه مجموعه‎ای چون شهرداری در استفاده از امکاناتی چون تبلیغات شهری، حمایتی از اهالی تئاتر نداشته باشد، درست نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از سالن‌های شهرداری که می‌تواند به عنوان محل مناسبی برای اجرای نمایش قرار گیرد در حال خاک خوردن است.

این هنرمند تصریح کرد: امیدواریم به زودی این مشکل اساسی هر چه سریع‌تر با همکاری دستگاه‌های استان با اداره ارشاد برطرف شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار