جواب شهرداری نمین به منتقدان
سوال اینجاست که محیط بکر جنگل فندقلوی نمین چگونه هم از معابر دسترسی بهینه برخوردار باشد و آیا جایگزینی بهتر و پیشنهاداتی قابل اجرا در چنته منتقدین وجود دارد؟
کد خبر: ۵۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱ 28 June 2015

چندی پیش یکی از مخاطبان تابناک اردبیل با ارسال نظری از شهرداری نمین به خاطر پازلکاری در محوطه سایت جنگل فندقلو انتقاد کرد و برخی کاربران دیگر نیز با نظر نویسی وی را همراهی کردند. در مطلب مذکور یک سئوال اساسی از شهردار نمین طرح شده بود وآن اینکه آیا استفاده از جداول بتنی و پازل و مانند آن در محیط زبیای فندقلو، طبیعت را دچار چالش و تناقض نمی کند؟

در واکنش به انتقاد عده ای از مخاطبان تابناک اردبیل در این مورد، شهرداری نمین جوابیه ای را ارسال کرده است که در ادامه عینا منتشر می شود:

اگر پیشنهاد دیگری برای سایت جنگل فندقلو دارید، ارائه کنید

هر عملیات عمرانی با اما و اگرها و سوالات و بعضا اظهارنظرهای مختلفی همراه خواهد بود؛ کلنجارهایی که گاه از سر دلسوزی است، برخی مواقع به سمت جدل های بی سرانجام منتهی می شود و یا اینکه شیطنتی در پشت ماجرا پنهان می ماند.

سایت فندقلوی نمین که سال هاست در تارک مسائل گردشگری استان اردبیل و شهرستان نمین می درخشد حتما بعد از مدتی با بازنگری در چیدمان امکانات موجود و اصلاح ساختاری و زیربنایی همراه خواهد بود.

لاجرم در چنین تغییراتی ممکن است بخشی از طبیعت در راهسازی و فعالیت های مرتبط با آن آسیب ببیند اما در کل، آنچه عملیات عمرانی به دنبال آن است بهبود در مسیر دسترسی و همچنین به تبع آن جلوگیری از آسیب های احتمالی در نحوه دسترسی گردشگران محلی به مجموعه های گردشگری است.

سایت یا مجموعه گردشگری و تفریحی فندقلوی نمین به سمت و سویی پیش می رود که سال به سال رونق گردشگری در آن قابل مشهود است و کم کم در اثر نگارش های صورت گرفته از سوی وبلاگ نویسان، روزنامه نگاران و خبرنگاران محلی و استانی و همچنین اطلاع رسانی شفاهی بازدیدکنندگان قبلی سایت فندقلو احتمالا به یکی از قطب های گردشگری حداقل در مقیاس استان تبدل خواهد شد.

آنچه در نظرات کارشناسان زیست محیطی و همچنین کسانی که خودشان را در کسوت صاحبنظری مرتبط با محیط زیست عنوان می کنند حتما در ادامه طرح نیمه کاره سنگ فرش معابر داخل سایت تفریحی گردشگری جنگل فندقلوی نمین پیشنهاداتشان را با مسئولان شهرداری نمین مطرح کنند.

لازم به ذکر است در پیشینه نگارش و اطلاع رسانی مرتبط با مجموعه فندقلوی نمین پیشنهاداتی که به اصلاح ساختاری و بهبود شیوه های دسترسی راحت تر به مجموعه باشد، دیده نمی شود.

سوال اینجاست که محیط بکر جنگل فندقلوی نمین چگونه هم از معابر دسترسی بهینه برخوردار باشد و آیا جایگزینی بهتر و پیشنهاداتی قابل اجرا در چنته منتقدین وجود دارد؟

اگر چنین پیشنهاداتی قبلا به دفتر شهرداری و یا ادارات مرتبط با فعالیت های عمرانی این منطقه ارسال نشده قطعا جز سهل انگاری و یا بی تفاوتی به محیط زیست منطقه از آن به مشام نمی رسد.

در پایان، اشاره به امکانات و موهبت های خدادادی منطقه فندقلو که به صورت یک مجموعه منحصر به فرد شناخته می شود، طرح های مختلف زیربنایی و اصلاحات چیدمان و مبلمانی را می طلبد هم اکنون سایت مجموعه گردشگری تفریحی فندقلو 17 هکتار می باشد که محیط این مجموعه کاملا فنس کشی و حصاربندی شده است.

این مجموعه به صورت شبانه روزی دایر بوده و پذیرای گردشگران داخلی و جهت بهبود سیستم روشنایی محیط 32 پروژکتور تعبیه شده است و مجموعه از رستوران ، فروشگاه، نمازخانه و سرویس بهداشتی مجزا، آب شرب و 10 آلاچیق چوبی جهت اقامت شبانه و برای استفاده مسافران و گردشگران برخوردار می باشد.

گفتنی است در پروژه اجرایی در حال اتمام سایت فندقلو یک هزار و هفتصد متر مربع سنگ فرش و 220 متر جدول گذاری و همچنین نصب 10 مورد آلاچیق چوبی جدید به اجرا درخواهد آمد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
ساخت و ساز در دل طبیعت یعنی تلاش برای نابودی آن
hosein
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
در استان اردبیل شهرداری ها به غیر از پازل و جدول و آسفالت هیچ چیز دیگزی نمی فهمند خصوصا شهرداری اردبیل
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
با سلام واحترام خدمت شهردار محترم نمین
آنچه که ما درخصوص سایت فندقلو نوشتیم وشما آنرا برنه تافته وسریعا واکنش ناشی گرانه ای به آن داشتید قابل ستایش است چون واقعا این عکس العمل نشاندهنده صداقت شماست چون همانطوریکه ما به طرح ایراد داشتیم وآنرا مغایر با اصول همزیستی مقوله عمران وطبیعت دانستیم شما دوباره در جوابیه به آن صحه گذاشتید !!!
مگر ماچه گفتیم " استفاده از مصالح طبیعی مانند سنگ طبیعی مثل مالون وچوب و... سایر عناصر طبیعی در مقوله عمرانی سایت فندقلو برای جلو گیری از چالش طبیعت فندقلو" و شما دوباره میفرمایید که جدول و... در برنامه های اجرایی قراردارد .
جای بسی تاسف از برداشت های نا سنجیده و غیر کارشناسی از مقوله اکوتوریسم و نابودی طبیعت !!!!
خلاصه من نفهمیدم من نمی فهمم چه میگویم یا اینکه یا واقعا نمی فهمند من چه میگویم
آقای شهردار مقوله دسترسی با جاده ارتباطی خیلی متفاوت است برای اینکه به من و امثال من بفهمانی که کار شما اصولی و منطقی و کار ما چوب لای چرخ گذاشتن است
یک نظر سنجی در سایت بگذارید واز مردم بپرسید دوست دارید دسترسی شما چمن وطبیعت بکر باشد یا پازل؟!!! و
بروی کدام یک از آنها دوست دارید قدم بزنید و تفریح کنید ؟!
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
والا خود من طرحی واسه فندقلو کار کردم تو مقطع ارشدم! خیلی کارا میشه کرد.با گذاشتن چند تا آلاچیق!!! مسئولیتو از خودمون سلب نکنیم! فندقلو جای پازل نیست!!
دکتری شهرسازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
اگر واقعا این جنگلو فندقلو انقدر مهم است چرا یک طرح ساماندهی_زیست محیطی یا اکوتوریسم ندارد آقای شهردار؟شاید هم شما اعتقادی به طرح و مطالعه ندارید و میخواهید در دوره مسئولیتتان گلی بر روی این سبد بزندید!
آقای شهردار ما هم در این شهر و با آب لوله کشی بزرگ شده ایم و خوب میدانیم جوابیه حکیمانه شما را!
شهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
اگر فندق لو در تبریز یا اصفهان بود، شهرداری از محل ورودیه به این تفرجگاه، میلیونها تومان درآمدزائی میکرد اما شهرداری نمین با اخذ اندک هزینه از محل ورودیه مجتمع( و نه از محل ورودیه جنگل واقع در پل اول مسیر)، این تفرجگاه بی نظیر را به محل تاخت و تاز و تاراج و تخریب اهالی استانهای همجوار بخصوص اهالی تبریز کرده و حتی به خود زحمت نداده برای این منتطقه زیبا، نگهبان محیط زیست بگمارد تا شاید از موج کیسه های پلاستیکی چمن زارها و جنگل بکاهد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
سلام.شما که نظرات ارسالی رو سایت نمیذارین پس لطف کنید مردم رو مسخره نکنید و این بخش نظرات رو حذف کنید.متاسفم واسه شما که گزینشی عمل میکنید
مدیر پایگاه سایت تابناک اردبیل: وقتی به کسی فحش داده می شود یا تهمتی زده می شود یا مطالبی از این دست معلومه که ما مجبوریم دست به گزینش بزنیم 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار