معاون اداره‌کل بهزیستی قزوین خبر داد
معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین گفت: طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌ها در مدارس استان برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه از اول مهرماه سال جاری آغاز و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۵۰۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ 08 October 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از اداره‌کل بهزیستی استان قزوین، زهرا غلامرضایی از آغاز اجرای طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌ها در مدارس متوسطه استان قزوین خبر داد و اظهار داشت: 25 هزار دانش‌آموز در سطح شهر و روستا در این طرح آموزش می‌بینند.

وی افزود: این طرح با هدف افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان دختر و پسر دبیرستان‌های استان در راستای کاهش شیوع و بروز معلولیت‌ها  سال جاری با همکاری اداره‌کل آموزش و پروش با پوشش 80 درصدی اجرا می‌شود.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به نتایج طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌ها در مدارس متوسطه استان در سال گذشته عنوان کرد: 36 هزار نفر طی سال گذشته در این طرح شرکت کردند که از این تعداد 19 هزار دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه و هفت هزار نفر در سایر محیط‌ها به صورت اجتماع‌محور در بین ادارات، دانشگاه‌ها، محلات و والدین دانش‌آموزان بوده است.

غلامرضایی با بیان اینکه طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌ها در مدارس متوسطه استان قزوین می‌تواند گامی بزرگ در جهت پیشگیری از معلولیت‌ها در آینده باشد، خاطرنشان کرد: اجرای طرح غربالگری مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج برای دو هزار و 500 زوج در شرف ازدواج در شهرستان‌های قزوین، البرز،  آبیک، بویین‌زهرا و تاکستان از دیگر برنامه‌های در حال اجرای بهزیستی استان در راستای پیشگیری از معلولیت‌ها است.

این مسؤول اضافه کرد: در کارگاه دو روزه آموزشی تربیت مربی، برنامه آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌ها برای 70 نفر از ماماها و پرستاران استان قزوین که به عنوان مربیان این طرح هستند، آموزش‌های لازم ارائه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار