مدیر پایانه مرزی مهران از تردد 18 هزار زائر از مرز مهران در 2 روز اول ماه محرم خبر داد.
کد خبر: ۴۹۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱ 24 September 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ کامران بختیاری  اظهار کرد: با فرارسیدن ماه محرم و شور و علاقه مردم از سراسر کشور برای حضور در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در بین الحرمین، تردد زائران از این مرز افزایش چشمگیری داشته است.
 
وی با بیان عبور راحت و بدون معطلی زائران از مرز مهران به مقصد عتبات عالیات افزود: با تلاش های صورت گرفته، شرایط بسیار مطلوبی در مرز مهران برای ترد زائران ایام عزاداری به خصوص اربعین حسینی مهیا شده است.
 
مدیر پایانه مرزی مهران با اشاره به اینکه اجازه تردد بدون ویزا و گذرنامه به زائران داده نمی شود، یادآور شد: یکی از مهمترین نکات مورد تاکید دولت عراق نیز برای ورود زوار به این کشور داشتن گذرنامه و روادید است.
 
بختیاری گفت: زائران با در دست داشتن این مدارک به مرز مهران مراجعه کنند چرا که در غیر این صورت از خروج آنها به کشور عراق جلوگیری می شود.
 
به گزارش ایرنا، خروجی مرزی مهران در 90 کیلومتری جنوب شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی عراق و ایران است.
 
امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.
 
افزایش شمار زائران در اولین روز محرم حسینی درحالی است که براساس سنت چندساله انتظار می رفت که در آستانه اربعین عزیمت زائران به عراق آغاز شود.
 
در ایام اربعین حسینی سال گذشته نزدیک به 2 میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق شدند.
 
انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2.5 میلیون نفر برسد. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار