آنچه که بر همگان واضح است تاثیر کم‌نظیر ادبیات در فرهنگ ایرانیان است که بواسطه اقلیم جغرافیایی، مواهب خدادادی و مذهب در کنار روحیه مقاومت و دلیرمردی سرآمد همه هنرها شده است و ایرانیان را با این هنر بیشتر در جهان می‌شناسند.
کد خبر: ۴۹۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۸ 18 September 2017
بلاغ، همزمان با روز درگذشت شاعر شهیر معاصر سیدمحمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار در تقویم رسمی کشور بیست‌و هفتم شهریور ماه روز شعر و ادب فارسی نام‌گذاری شده است.
    
برخی از پژوهشگران بر این باورند که با وجود شعرای سترگی که در تاریخ فرهنگ ایرانیان درخشیده‌اند انتخاب چنین روزی به عنوان روز شعر و ادب فارسی، انتخاب چندان سنجیده‌ای نیست و به باور آنان گرچه می‌توان شهریار را یکی از مشهورترین شعرای پارسی و آذری ایران در دوران معاصر دانست اما شهرت جهان شمول شعر و ادب پارسی به سبب اشعار ادبایی چون فردوسی، خیام، عطار، مولانا، سعدی، حافظ و دیگر شاعران نامی ایران زمین است.    
    
البته موضوع و مناسب روز شعر و ادب فارسی کمترین فایده‌اش آن است که رسانه‌ها متوجه خود می‌کند تا با تحلیل وضعیت شعر، شاعران و هنرمندان این عرصه شاید در تحولات بعدی آن اثری بگذارد پس از این رو با تهیه گزارش روایتگر وضعیت شعر مازندران از منظر مسئولان و شاعران این استان می پردازیم تا دریچه‌های تازه‌ای را به روی مسئولان و مخاطبین بگشاییم.
 
 
 
شاعران به دغدغه و زبان مردم خود نزدیک شوند
 
منصور علی‌اصغری مسئول واحد شعر و ادب اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: نامگذاری روزی به نام شعر و ادب فارسی خوب است اما بنده مخالف این روز به واسطه نام استاد شهریار هستم چون شاعران بزرگی در ایران همانند فردوسی، مولانا، حافظ و سعدی وقتی داریم باید روز شعر فارسی به نام یکی از این عزیزان باشد که در عرصه بین‌المللی هم شناخته شده و تاثیرگذار باشد.
      
وی افزود: ریشه فرهنگ یک قوم زبان‌و ادبیات آن است به همین دلیل باید از سوی حکومت و دولت حمایت شود چون برخلاف سایر هنرها که از خود درآمد ایجاد می‌کنند شعر فرهنگ ایجاد می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار