کارگاه یک روزه "راه اندازی کسب و کار نوپا از صفر تا یک" در سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 31 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از  ایسنا ، دکتر شهرام عیوضی محقق پسا دکترا در دانشگاه Tuebingen آلمان در این کارگاه  تجربیات خود را در راه اندازی شرکت های نوپا ارایه کرد.

وی در ادامه به معرفی چالش های راه اندازی یک شرکت نوبنیان و راه حل های کارآمد عبور از مشکلات اشاره کرد و گفت: به عنوان یک کار آفرین باید مسیر خود را از ابتدا مشخص کنید  و لازم است توجه داشته باشید که کارآفرینی مقوله ای زمان بر است و آموزش و محیط در توسعه کارآفرینی نقش عمده ای دارد.

عیوضی خاطر نشان کرد: یک کسب کار بزرگ برای موفقیت دست کم به 10 سال زمان نیاز دارد، اما استارت آپها نمی توانند چنین زمانی را برای موفقیت اختصاص دهند و حداکثر در ظرف زمانی پنج سال باید به موفقیت دست یابند.

وی گفت: برای هر استارت آپی یک دره مرگ وجود دارد که دو سال از عمر استارت آپ در آمی گذرد و در صورت موفقیت وارد فاز سه ساله می شود تا به بلوغ برسد.

وی افزود: نباید برای راه اندازی یک استار آپ قدم های بزرگ برداشت، از سوی دیگر نباید لزوما از همان مسیری که دیگران می روند شما هم بروید، همچنین به عنوان یک کارآفرین باید از قبل نوع ایده ای که می خواهید عملیاتی کنید را مشخص کنید. 

موسس و مدیر استارت آپ آپموس در کشور فنلاند در ادامه به نحوه درآمدزایی اولیه شرکت های نوپا اشاره کرد و گفت: شرکت های نوپا نباید هیچ عجله ای در ورود محصول شان به بازار داشته باشند، چرا که محصول ناقص شرکت ها را مشتری گریز می کند.

عیوضی در ادامه با بیان راه حل های خلاقانه در ترویج محصولات شرکت های نوپا، افزود: ایده هایی که خیلی نوآورانه نیستند باید محصولاتشان  ۱۰ برابر بهتراز محصولات ایده های موجود در بازار باشد تا موفق شوند.

در پایان این کارگاه پنج ساعته مشاوره های حضوری به موسسین شرکت های نو پا در پارک علم و فناوری و شتابدهنده فناوری تیک ارایه شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار