به گفته رئیس ستاد برگزاری مراسم نمازجمعه همدان نماز جمعه همدان در ماه رمضان باحضور ۱۵هزار نمازگزار برگزار می شود.
کد خبر: ۴۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۴ 12 June 2015

رئیس ستاد برگزاری مراسم نمازجمعه همدان بااشاره به مراسم جزخوانی قرآن در ۳۰روز ماه رمضان و برگزاری مراسم احیا در شب های قدر، گفت: نماز جمعه در ماه رمضان باجمعیتی بیش از ۱۵هزار نفر برگزار می شود.

به گزارش مهر، حجت الاسلام عباس اسماعیلی در جلسه هماهنگی مراسم نماز جمعه و لیالی قدر در ماه مبارک رمضان با بیان اینکه امنیت امروز کشور در سایه پشتیبانی مردم از ولایت فقیه تامین شده است، اظهار داشت: نماز جمعه از جمله یادگارهای امام خمینی(ره) بوده و مربوط به نهاد خاصی نیست و همه نهادها باید برای برگزاری هرچه باشکوه تر آن اقدام کنند.

وی با اشاره به حضور مردم در نماز عبادی سیاسی جمعه در ماه های گرم و سرد سال، گفت: نماز جمعه برکات و پیامدهای موثر خود را در همه مسائل سیاسی و اجتماعی کشور به خوبی شان داده است.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به وجود مشکلاتی در زمینه برگزاری نماز جمعه در ماه مبارک رمضان و اینکه بودجه خاصی برای این امور وجود ندارد، عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان نیاز به بستن ۱۲ هزار متر داربست و ایجاد تهویه مناسب فضا در محل مصلا وجود دارد.

وی همچنین به جزخوانی قرآن در ۳۰ روز ماه مبارک رمضان و برگزاری مراسم احیا در شب های قدر اشاره کرد و افزود: نماز جمعه در ماه مبارک رمضان با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر برگزار می شود.

رئیس ستاد برگزاری مراسم نماز جمعه همدان با اعلام این مطلب که تریبون نماز جمعه، تریبون ولایت فقیه است، گفت: این تریبون مربوط به هیچ خطی نیست و مدیرانی که از شرکت کنندگان نماز جمعه هستند از تریبون نماز جمعه استفاده می کنند.

معاون اجرایی ستاد نماز جمعه همدان نیز با اعلام اینکه حدود ۱۲ هزار نفر در طول ماه های سال در نماز جمعه شرکت می کنند، گفت: بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در جمعه های ماه رمضان در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شرکت می کنند که تعداد نمازگزاران در روز قدس بیش از این تعداد خواهد بود.

محمود احدیان با بیان اینکه در نماز عید فطر که در تپه مصلی برگزار می شود بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر نمازگزار شرکت می کنند، افزود: ۲۵ اداره، سازمان و نهاد دولتی به منظور برگزاری نماز جمعه در طول سال ستاد را یاری می دهند.

وی بااشاره به اینکه نماز جمعه باشکوه ترین اجتماع مردمی در مرکز همدان و در ۲۵ نقطه دیگر استان است، بیان داشت: هیچ سازمانی را پیدا نمی کنید که در طول ماه چهار اجتماع به این عظمت را برگزار کنند.

معاون اجرایی ستاد برگزاری نماز جمعه همدان نماز عبادی سیاسی جمعه را به عنوان یک حرکت فرهنگی وحدت آفرین دانست و گفت: این حرکت نقش بسزایی در برنامه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه دارد.

احدیان ادامه داد: در طول سال حداقل ۱۶۰ برنامه فرهنگی مرتبط با نماز جمعه در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان نیز با اشاره به برنامه های این اداره در ماه مبارک رمضان گفت: مراسم جمع خوانی قرآنی در طول ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در حسینیه امام خمینی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محمد جمشیدی با بیان اینکه سال گذشته استقبال خوبی از این مراسم در همدان شد، افزود: سخنرانی خطبا در قبل از اجرای این برنامه و اهدای جوایز به شرکت کنندگان، پاسخ گویی به شبهات دینی، مداحی به مناسبت های ماه رمضان و پذیرش خردسالان در مهدکودک در کنار برگزاری مراسم ها از برنامه های دیگر در طول ماه رمضان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار