معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از آماده سازی مراکز اقامت و تاسیسات گردشگری برای سفرهای تابستانی خبرداد.
کد خبر: ۴۵۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 03 July 2017
تابناک فارس به نقل از مهر :از آغاز نظارت های تابستانی از تاسیسات و موسسات گردشگری استان خبر داد و افزود: باتوجه به شروع سفرهای تابستانی، تیم های کارشناسی نظارت های خود را از ۵۰۰ واحد اقامتی- خدماتی و گردشگری فارس آغاز کرده اند.

وی گفت: در حال حاضر ۷۷ هتل، هتل آپارتمان و متل، ۱۸۶ دفتر خدمات مسافرت هوایی، ۲۲ اقامتگاه بوم گردی، ۲۰ خانه مسافر، ۱۳۳ میهمان پذیر، ۱۰ آموزشگاه تخصصی گردشگری، ۱۷ سفره خانه سنتی و ۲۰ مجتمع گردشگری در سطح استان فعال است که کارشناسان ناظر در تابستان امسال این واحدها را رصد می کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با تاکید بر اینکه با واحدها و تاسیسات خدماتی فاقد مجوز برخورد قانونی می شود، ادامه داد: هدف از اجرای طرح نظارت و بازرسی از واحدهای گردشگری و خدماتی سطح استان ارایه خدمات مطلوب تر به مسافران و گردشگران است و تمامی این واحد ها باید از دستگاه های مرتبط و ذی ربط دارای مجوز بهره برداری باشند.

وی بر لزوم برگزاری دوره های آموزش تخصصی برای تمامی واحدهای خدماتی و گردشگری استان تاکید کرد و افزود: تمامی صنوف مرتبط با حوزه گردشگری باید با آموزش های مرتبط با گردشگری شامل میهمان نوازی،‌آداب معاشرت،‌میزبانی و ... به صورت کاملا تخصصی آشنا شوند.

محسن نژاد در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در حال حاضر مدت حضور گردشگران خارجی در فارس به ۳ تا ۴ شب اقامت افزایش یافته که بی شک تاثیر بسزایی در توسعه گردشگری استان دارد.

وی ادامه داد: طبق آمارهای ارائه شده در سال جاری حضور گردشگران خارجی به استان با بیش از ۴۰درصد افزایش همراه بوده است که امیدواریم این روند تا آخر سال ادامه یابد.

محسن نژاد از راه اندازی ۲۰ اقامتگاه بوم گردی تا پایان تابستان خبر داد و افزود: سال گذشته مجوز فعالیت ۲۰ اقامتگاه بوم گردی در فارس صادر شده و طبق برنامه ریزی ها در ۶ ماه اول امسال نیز ۲۰ واحد دیگر مجوز فعالیت و راه اندازی می گیرد.

معاون گردشگری فارس با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ اقامتگاه بوم گردی در استان فعال است، افزود: این اقامتگاه ها در اکثر شهرستان های فارس به ویژه روستاهای هدف گردشگری و بافت های تاریخی راه اندازی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار