تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون بهداشتی شبکه بهداشت شهرستان شهرکرد گفت: کارگاه پیشگیری انتقال ویروس ایدز از مادر به جنین در شهرکرد آغاز شد.
کد خبر: ۴۲۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 21 May 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- نرگس عسگری اظهار کرد: کارگاه 5 روزه پیشگیری انتقال ویروس ایدز از مادر به جنین در شهرکرد ویژه 180 نفر از مراقبین سلامت،35 پزشک و 60 نفر از ماما‌های شبکه بهداشت شهرستان شهرکرد آغاز به کار کرد.
وی افزود: این کارگاه با توجه به شیوع انتقال ویروس ایدز از مادر به جنین در جهت مشاوره، آگاه‌سازی و انجام آزمایشات قبل از زایمان برای مادران باردار برگزار می‌شود.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت شهرستان شهرکرد میزان ابتلا مادر باردار به بیماری ایدز در این شهرستان را صفر درصد اعلام کرد و ادامه داد: با مشاوره و رضایت کامل مادران باردار تست سریع ویروس ایدز در دو نوبت 3 ماهه اول و 3 ماهه دوم در تمامی مراکز انجام می‌شود.
عسگری اضافه کرد: در صورت مثبت بودن نتیجه تست ویروس اچ آی وی مادر باردار جهت انجام آزمایشات تکمیلی با پروسه کاملاً محرمانه به کلینیک‌های تخصصی معرفی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه انتقال ویروس اچ آی وی از مادر به جنین در سه مرحله هنگام بارداری، زایمان و شیردهی انجام می‌شود گفت: 50 درصد احتمال انتقال این ویروس به جنین در هنگام زایمان صورت می‌گیرد.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت شهرستان شهرکرد افزود: با شناسایی مادر باردار مبتلا به ایدز می‌توان با انجام مراقبت‌های لازم تا 80 درصد از احتمال ابتلا نوزاد در هنگام زایمان جلوگیری کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار