به‌همت اداره‌کل بهزیستی کرمانشاه صورت گرفت
کارگاه دو روزه (ToT) آموزش پیش از ازدواج امروز و فردا در سالن فجر اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه با حضور بیش از 30 مشاور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۵۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 04 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه،  هادی نجفی پیش از ظهر امروز در کارگاه دوروزه آموزش پیش از ازدواج که با حضور بیش از 30 مشاور در سالن فجر اداره‌کل بهزیستی استان برگزار شد، اظهار داشت: آموزش قبل از ازدواج برای زوجین از ضروریات است.

نجفی به تحقیقات صورت گرفته از 14 هزار جوان 15 تا 21 ساله در سال 81 اشاره کرد و ادامه داد: نتیجه حاصله از این تحقیقات معیار دختران برای ازدواج را صداقت پسران و معیار ازدواج برای پسران را نجابت خانم‌ها نشان می‌دهد.

به گفته این استاد دانشگاه، نتیجه تحقیقات در سال‌های 88 و 89 به‌دلیل تغییر روش زندگی معیار اکثر دختران تیپ پسران و برای پسران تیپ و شکل ظاهری دختران است.

نجفی مسیر زندگی را تولد، کودکی، جوانی، پدر و مادر شدن نهایتا مرگ عنوان کرد و افزود: کسانی که اقدام به ازدواج می‌کنند خود صلاحیت تولید ندارد، اما معمار آینده هستند و حق انتخاب دارند، به همین دلیل عمیق انتخاب کنید و آسان زندگی کنید.

این استاد دانشگاه مؤلفه‌های زندگی ازدواج، عشق و در کنار یکدیگر با آرامش زندگی کردن دانست و گفت: باید در ازدواج دیگری را به‌خاطر خود او انتخاب کنیم و ملاک دستیابی به نیازهای شخصی نباشد.

نجفی با اشاره به نقش ازدواج وفادار در زندگی، خاطرنشان کرد: اعتیاد، اقتصاد، بدبینی، بی‌اعتمادی، خلأ روانی و... آسیب‌های خانواده امروزی است، به همین دلیل آموزش پیش از ازدواج بسیار ضروری است.

داریوش خانه‌ای استاد دانشگاه حاضر در این کارگاه، اظهار داشت: در حوزه ازدواج پکیج و منبعی برای آموزش نداریم.

 خانه‌ای با تاکید بر تهیه منبعی برای ازدواج، تاکید کرد: برای بحث آموزش باید از تقویت خود شروع کنیم، چرا که بیشترین طلاق‌ها در ازدواج‌های نا‌همسان است.

گفتنی است، به سوالات مشاوران درخصوص ازدواج شرعی، ازدواج قانونی، ازدواج همجنسی، ازدواج سفید پاسخ‌ها‌ی لازم داده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار