کد خبر: ۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵ 08 February 2015

به گزارش تابناك – البرز: استان البرز به دليل موقعيت جغرافيايي و قرار گرفتن در دامنه جنوبي رشته كوه البرز، داراي مناطق سردسير بسياري است.
بخش مهمي از اين مناطق در محدوده جغرافيايي شهرستان طالقان قرار دارد.
اين شهرستان داراي روستاهاي بسياري است كه در نقاط كوهستاني واقع شده و ساكنان آن در بيش از 8 ماه سال نياز به وسائل گرمايشي دارند.
برخي از روستاهاي طالقان نيز به دليل شدت سرما و نبود امكانات لازم به ويژه سوخت، در زمستان‌ها به طور كامل خالي از سكنه مي‌شوند.
با وجود اين سرما، طالقان تا به امروز داراي گاز شهري نيست و يكي از دلايل اصلي آن نيز صعب‌العبور بودن برخي از روستاهاي اين شهرستان است.
از حدود 3 سال قبل طرح گازرساني به شهرستان طالقان و توابع اطراف آغاز شده و امروز و در ايام مبارك فجر استاندار البرز طي سفري به اين شهرستان وعده داده است كه "مشعل گاز طالقان نیمه اول سال 94 روشن می‌شود."
اين در حالي است كه پيش از اين گفته شده بود گازرساني به طالقان در دهه فجر امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.
سيد حميد طهايي پس از بازديد از طرح فوق طي سخناني گفته است: به جهت بروز برخی موانع  و مشکلات ایجاد شده مشعل گاز طالقان نیمه اول سال 94 روشن می‌شود.
پرتال استانداري البرز نيز به نقل از وي گزارش داده است كه طهايي با بیان اینکه برخی مشکلات مانع از تکمیل اجرای این طرح شده است، افزود: پیش‌تر وعده داده شده بود که مشعل گاز طالقان تا دهه فجر سال‌جاری به بهره‌برداری برسد، که به جهت بروز برخی موانع در حوزه راه و شهرسازی و اداره گاز استان البرز فرایند تکمیل این پروژه به نیمه اول سال 94 موکول شد.
طهایی گفت: این مشکل در نشستی مشترک بررسی و بزودی رفع خواهد شد.
استاندار البرز در ادامه سفر خود به شهرستان طالقان، پروژه راه آسفالت نساء سفلی را که به طول 2 کیلومتر احداث شده است، افتتاح کرد.
بازدید از سد طالقان و ارزیابی از روند میزان آب موجود در این سد از دیگر محورهای سفر یک روز استاندار البرز به طالقان بود.
دیدار با خانواده معظم شهدا ادامه سفر استاندار البرز را به خود اختصاص می‌دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار