معاون فرماندار اردکان گفت: پنج اقامتگاه بوم گردی و یک مرکز گردشگری ریگ‌نوردی تا پایان سالجاری در اردکان راه اندازی می شود .
کد خبر: ۳۵۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 03 January 2017
به گزارش تابناک یزد،مصطفی پوردهقان  در نشست هماهنگی اولین همایش ملی گردشگری ، بر لزوم توجه دو مقوله فرصت‌ها و جاذبه‌ها در این همایش ملی افزود: شهرستان اردکان در هر دو مقوله دارای قابلیت‌های فراوانی است که این همایش فرصت مناسبی برای معرفی آن‌هاست.
وی با تاکید بر اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری بالقوه‌ای در شهرستان اردکان وجود دارد که متاسفانه به آن توجه نشده ،تصریح کرد: علاوه بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری گوناگون در اردکان، بخش جاذبه‌های گردشگری شهرستان در حوزه‌های مختلف از جمله میراث فرهنگی و محیط زیست خاص منطقه مورد غفلت واقع شده که نیازمند توجه بیشتر است.
معاون فرماندار اردکان افزود: در شهرستان اردکان که بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان در بخش صنایع و معادن سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی صورت گرفته است انتظار می‌رود تا بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه گردشگری جذب گردد.
پوردهقان از ادامه رایزنی‌ها در خصوص جذب سرمایه‌گذار جهت تکمیل پروژه مهم 'پردیسان'اردکان خبر داد و اظهار داشت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در بخش اقامت و توسعه گردشگری طبیعی، در آینده‌ای نزدیک این اقدامات به نتیجه خواهد رسید و تا پایان سال جاری شاهد راه‌اندازی پنج اقامتگاه بوم گردی دیگر و یک مرکز گردشگری ریگ‌نوردی در منطقه ریگزار زرین خواهیم بود.
وی افزود: بخشی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری شهرستان در حوزه اوقاف واقع شده که در نظر داریم با هماهنگی اداره اوقاف و امورخیریه و دستگاههای مرتبط، زمینه حضور سرمایه‌گذاران را دربخشی از بناهای مرتبط با این حوزه از جمله آب انبارها، حمام‌ها و برخی از خانه‌های تاریخی آماده واگذاری‌، فراهم نماییم.
پوردهقان ارائه ظرفیت‌های گردشگری در حوزه‌های زیست محیطی، تاریخی و فرهنگی اردکان را در این همایش از اولویت‌های فرمانداری شهرستان اردکان خواند و گفت: در نظر داریم تا در این همایش با شرکت در پنل‌ها و نشست‌های تخصصی پیش‌بینی شده جاذبه‌های محیط زیستی و میراثی شهرستان اردکان را معرفی و از جاذبه‌های موجود سرفصلی را ارائه دهیم تا علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این بخش را ترغیب کنیم.
عضو دبیرخانه علمی این همایش نیز در این جلسه هدف اصلی همایش را تبادل جدیدترین دستاوردهای علمی و تجارب کاربردی در زمینه گردشگری بیان کرد.
محمدعلی بهجتی اردکان افزود: این همایش دو روزه با تاکید بر مدیریت فرصت‌ها و جاذبه‌ها میان اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و فعالان حوزه گردشگری برگزار خواهد شد که بدین منظور برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است.
وی از سخنرانی و میزگرد، برگزاری پنل‌های ارائه مقالات، برگزاری پنل یزدشناسی با هدف معرفی فرصت‌ها و جاذبه‌های شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، بافق و مهریز و برگزاری تور یزدگردی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این همایش نام برد .
بهجتی تصریح کرد: سعی داریم تا در کنار پوشش علمی این جشنواره، ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های تاریخی استان و شهرستان‌های آن را به شرکت کنندگان معرفی نماییم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار