کد خبر: ۳۴۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 14 December 2016
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: بیش از 50 هزار نفر از جمعیت حاشیه نشین چابهار سالها فاقد برق، آب، فضای آموزشی، بهداشتی و هرگونه امکانات رفاهی اولیه برای گذران زندگی هستند.

به گزارش ایرنا، احمدعلی موهبتی در بازدید اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از مناطق حاشیه نشینی چابهار اظهار داشت: زندگی هزاران نفر در حاشیه بندر و منطقه آزاد چابهار در شان و جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و بسیاری از خدمات شایسته نظام را تحت الشعاع قرار داده است.
وی افزود: مسئولان برای حل مشکلات ساکنان مناطق حاشیه نشینی اقدامات لازم و عملی را انجام دهند تا رضایت افراد محروم را در پی داشته باشد.
وی با بیان اینکه در پی خشکسالی های 20 سال اخیر جمعیت زیادی از مردم روستاهای شهرستان چابهار و شهرهای همجوار استان سیستان وبلوچستان برای رونق کسب و کار و بدست آوردن روزی حلال در مناطق بدون امکانات حاشیه شهر ساکن شده اند، افزود: مسئولان باید فکر اساسی برای ساماندهی این مناطق داشته باشند.
فرماندار چابهار بیان کرد: مردم کم درآمد مناطق حاشیه نشین در گرمای سوزان و شرجی بدون برق شرایط سخت زندگی را تحمل می کنند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نباید دولت غافل از مناطق حاشیه نشین و بدون امکانات شهری مانند چابهار باشد.
داود محمدی افزود: ساماندهی و ارایه امکانات به مناطق محروم روستایی و حاشیه شهر چابهار ضروری است.
وی ادامه داد: اعضای کمیسیون اصل 90 به صورت جدی مشکلات مردم حاشیه نشین چابهار، روستای تیس و دیگر موارد مطرح شده در سفر 2 روزه را بررسی می کنند و نتیجه آن به اطلاع مردم خواهد رسید.
وی گفت: متاسفانه برخی از دستگاههای اجرایی اقدامات لازم را برای توسعه سواحل مکران انجام نداده اند و در عمل کوتاهی زیادی مشاهده می شود.
وی بر حل مشکلات مردم شهرستان محروم چابهار تاکید کرد و افزود: نباید این منطقه راهبردی نیروی بیکار و مشکلات برای تامین آب داشته باشد.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اعضای این کمیسیون در پی شکایت و گلایه مردم چابهار و عدم رسیدگی به مشکلات از سوی مسئولان به چابهار سفر کرده و از نزدیک مشکلات را بصورت میدانی بررسی کردند.
به گزارش ایرنا، اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و مدیران و اعضای دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منظور آشنایی با مشکلات روستای تیس و حاشیه نشینی و ظرفیت های بندر و منطقه آزاد دیروز /دوشنبه/ وارد چابهار شدند و از ظرفیت های صنعتی و تجاری این شهرستان دیدن کردند.
نمایندگان مجلس در سفر 2 روزه خود به چابهار، از مجتمع پتروشیمی، کارگاه های تولیدی برنج، چای روغن کشی منطقه آزاد نیز دیدن کردند و در نشست شورای اداری چابهار شرکت و مسائل و مشکلات را مورد بررسی قرار دادند.
به گزارش ایرنا چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران با 300 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به کنارک متصل است.
این شهرستان زیبا و ساحلی در جنوبی ترین منطقه مکرانِ بلوچستان واقع شده وشهر چابهار تا زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان 645 کیلومتر فاصله دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار