مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: روند شیوع تجربه مصرف مواد افیونی در گروه نوجوانان کشور در سال های 1381 ،1390 و 1394 نشان می دهد که حجم تهدید تجربه مصرف از طریق شبکه های مافیایی برای ضربه زدن به این قشر در حال افزایش اس
کد خبر: ۳۳۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵ 25 November 2016
حمید صرامی روز پنجشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی آشنایی با روش های توانمند سازی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر و روانگردان ها در مدارس متوسطه دوم خراسان جنوبی در بیرجند افزود: شواهد نشان می دهد در گروه سنی 15 و 18 سال در بعضی موارد میل به مصرف مواد مخدر بیشتر شده است.
وی یادآور شد: مصرف بعضی مواد مثل ماری جوآنا، تریاک، قرص های روانگردان ،ریتالین و شیشه در گروه سنی یاد شده مشاهده می شود.
وی ادامه داد: ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری به عنوان مسئول نظارت، با هماهنگی با وزرات آموزش و پرورش اجرای طرح توانمندسازی دانش آموزان دوره دوم متوسطه، والدین دانش آموزان، مدیران، معلمان و مشاوران مدارس را در 12 استان کشور در دستور کار قرار داد.
وی اضافه کرد: تاکنون این طرح در هشت استان کشور به پایان رسیده و هزار و 100 نفر مدرس در این زمینه آموزش دیده اند،طرح یادشده تا پایان آذر ماه در همه استان های مشمول اجرا می شود.
مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: در طرح توانمند سازی دانش آموزان دوره دوم متوسطه یک میلیون نفر از دانش آموزان دبیرستانی، والدین و معلمان آنان در استان های قم، قزوین، مرکزی، لرستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، هرمزگان، خوزستان، گلستان و تهران تحت پوشش برنامه پیشگیری در برابر آسیب های اجتماعی قرار می گیرند.
صرامی کاهش تمایل مصرف مواد مخدر در نوجوانان، افزایش دانش و آگاهی نوجوانان در حوزه پیشگیری، توانمند سازی های روانی و اجتماعی دانش آموزان در حوزه مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی و اعتیاد را از جمله اهداف طرح توانمندسازی نوجوانان دوره دوم متوسطه عنوان کرد.
وی اظهار کرد: آموزش سبک فرزند پروری به والدین دانش آموزان دوره دوم متوسطه، یکپارچه سازی خدمات پیشگیرانه در دبیرستان ها و مشارکت ارکان خانواده و مدرسه در حوزه اجتماعی شدن دانش آموزان از دیگر اهداف این طرح است.
کارگاه یک روزه آموزشی آشنایی با روش های توانمند سازی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر و روان گردان ها در مدارس متوسطه دوم خراسان جنوبی با حضور 200 نفر از مربیان، مدیران و مشاوران در حوزه مقطع دوم متوسطه استان برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار