کد خبر: ۳۳۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ 20 November 2016
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: شهرهای ایرانشهر، چابهار و کنارک با توجه به گستره حاشیه نشینی و بافت فرسوده در سند ملی بازآفرینی قرار گرفتند.

به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان، علی سارانی روز شنبه اظهار داشت: 45 درصد مساحت شهرهای ایرانشهر، کنارک و چابهار در محدوده حاشیه نشینی و بافت فرسوده شهری قرار دارد.
وی گفت: سند ملی بازآفرینی یک فرآیند ملی برای ساماندهی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی است.
وی افزود: برای رفع مشکل حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیررسمی کارگاه آموزشی ستاد بازآفرینی شهرهای ایرانشهر، چابهار و کنارک با حضور 270 نفر و با مشارکت ادارات مختلف از جمله فرمانداری، شهرداری و آموزش و پرورش برگزار شد.
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در این کارگاه هفت روزه مشکلات حاشیه نشینی این شهرها مورد بررسی قرار گرفت.
استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی جاده های ارتباطی دارای 2 اداره کل راه و شهرسازی در زاهدان مرکز این استان و ایرانشهر است. 
راههای ارتباطی و مسکن شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، خاش، میرجاوه، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان(زاهدان) و راههای ارتباطی و مسکن ایرانشهر، دلگان، فنوج، سرباز، قصرقند، نیکشهر، کنارک و چابهار در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان (ایرانشهر) قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار