کارگاه یک روزه آموزشی مشکلات شایع دوران سالمندی با حضور 60 نفر از کارشناسان حوزه توانبخشی و مراقبان سالمندان در کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ 14 November 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه، کارگاه آموزشی یک‌روزه اختلالات و مشکلات شایع دوران سالمندی با حضور 60 تن از کارشناسان امور توانبخشی مراکز غیردولتی و مراقبان سالمندان ظهر امروز در محل ورک‌شاپ دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی کرمانشاه برگزار شد.

هدف برگزاری این کارگاه آموزشی، ارتقای سطح علمی کارکنان مرتبط با امور سالمندان و آگاه سازی آن‌ها نسبت به پدیده سالمندی، مشکلات و اختلالات مرتبط با آن است.

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در این کارگاه اظهار داشت: سالمندی از دوران مهم زندگی افراد است.

 نیلوفر اختیاری ادامه داد: ارتباط مؤثر با سالمندان یک مقوله پیچیده محسوب می‌شود که نیازمند داشتن اهتمام ویژه‌ای است.

محسن گل‌محمدیان به عنوان مدرس این کارگاه آموزشی به تشریح راهکارهای لازم درخصوص برقراری یک ارتباط مؤثر با سالمندان پرداخت.

عضو هیأت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه ابراز کرد: نرخ سالمندی در بسیاری از کشورهای اروپایی بالا است و ایران نیز در حال پیش روی به این سمت است.

گل‌محمدیان مشکلات دوران سالمندی را بسیار گسترده ذکر کرد و گفت: افراد در این دوران ممکن است با اختلالاتی مانند افسردگی، اضطراب و .... مواجه شوند که داشتن یک ارتباط مؤثر با آنها می‌تواند مشکلات را تا حدودی کاهش دهد.

وی با اشاره به توجه سازمان بهزیستی به مشکلات سالمندان و تلاش برای برطرف کردن مسائل موجود، تصریح کرد: محیط ارتباط با سالمندان در احساس ارزشمندی آنها نقش مهمی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار