سرپرست معاونت پژوهشی و فن‌آوری جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان بر استفاده از توانمندی‌های جهاددانشگاهی در راستای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس تاکید کرد.
کد خبر: ۳۲۴۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ 06 November 2016

فرح حیدری در کارگروه استانی توسعه طرح پرورش ماهیان دریایی در قفس اظهار داشت: طرح پرورش ماهیان دریایی در قفس زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا با برنامه‌ریزی‌های لازم بتوانیم بهره‌برداری صحیح از دریا داشته باشیم.

وی ادامه داد: از توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در راستای اجرای طرح پرورش ماهیان در قفس استفاده و بهره ببریم.

سرپرست معاونت پژوهشی و فن‌آوری جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اجرای این طرح در تامین غذای سلامت جامعه و اشتغال بسیار موثر است، افزود: محصول تولید شده از این طرح را نیز می‌توان به سایر نقاط کشورصادر کرد.

حیدری یادآور شد: جهاددانشگاهی آمادگی و توانمندی خود را در زمینه تهیه تورهای قفس مورد نیاز این طرح اعلام می دارد.

دکتر زنگنه مدیرکل توسعه و سرمایه‌گذاری استانداری سیستان و بلوچستان در این جلسه راههای تسهیل امر پرورش ماهی در قفس را مطرح کرد.

وی گفت: مسئولان جهت سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران مجوزها و اقدامات لازم برای توسعه و پیشرفت طرح پرورش ماهی در قفس انجام دهند.

مدیرکل توسعه و سرمایه‌گذاری استانداری سیستان و بلوچستان اذعان داشت: جهاددانشگاهی این ظرفیت و توانمندی را دارد تا این طرح را با موفقیت اجرایی کند.

فرماندار چابهار نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: فرآیند صدور مجوزهای لازم برای طرح پرورش ماهیان در قفس باید کوتاه شود تا سرمایه‌گذاران سرگردان نباشند.

احمدعلی موهبتی در خصوص برقراری تسهیلات جهت تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران در راستای سرماه‌گذاری در این طرح تاکید کرد.

در پایان این جلسه تمامی زیربخش‌های تولید از جمله تامین بچه ماهی، سازه‌های مناسب و مکانیزم پرورش ماهی مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار