مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: کیفیت آب شرب اردبیل به صورت شبانه روزی کنترل می شود و هم اکنون نیزآب مورد استفاده شهروندان بهداشتی و سالم است.
کد خبر: ۳۰۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴ 10 October 2016
 مسعود امامی یگانه در بازدید مدیران و مسئولان اداره های عضو ستاد مدیریت بحران استان اردبیل از سد یامچی و تصفیه خانه آن افزود: کیفیت آب شرب با استفاده از سیستم های خودکار و پیشرفته 24ساعته کنترل می شود و این مجموعه یکی از تصفیه خانه های پیشرفته در کشور است.
 
وی با اشاره به چرخه طولانی تصفیه و تامین آب شرب برای شهروندان و هزینه بالای تامین آن برای دولت بیان کرد: تنها 15 در صد از هزینه آب شرب از مردم دریافت می شود و ضروری است با فرهنگ سازی و آموزش از هدررفت آب سالم جلوگیری کرد.
 
امامی با اشاره به مرگ ماهیان در سد یامچی در ماه های گذشته از هماهنگی و اقدام به موقع دستگاههای متولی درجمع آوری لاشه های ماهی هرز کاراس در مخزن سد یامچی تقدیر کرد و گفت: با آزمایش های دقیق انجام گرفته مشخص شد که این موضوع هیچگونه تاثیری در کیفیت آب مصرفی ندارد.
 
به گفته وی، تلف شدن این ماهیان هرز به دلیل قدرت تکثیر بالا و تراکم بیش از حد در مخزن بوده و برای ایجاد تعادل در جمعیت آن، شرکت آب منطقه ای با هماهنگی محیط زیست و دامپزشکی نسبت به صید آن اقدام می کند.
 
در ماه های گذشته تلف شدن یکباره ماهیان در سد یامچی و دریاچه شورابیل موجب بروز برخی شایعات در باره کیفیت آب شرب اردبیل شد.
 
دکتر صادق صالحی مدیرکل دامپزشکی اردبیل پیشتر گفته بود که بعد از مطالعات میدانی و نمونه برداری، کارشناسان به این نتیجه رسیدند که بیماری مشترکی بین انسان و ماهی نیست و هیچ نگرانی در مصرف آب آشامیدنی سد یامچی وجود ندارد.
 
وی بیان کرد: کمی آب باعث کاهش اکسیژن موجود در آب شده و ماهی ها به ناچار از لجن تغذیه می کنند و این امر موجب مرگ ماهیان شده است.
 
به گفته وی ، پس از نمونه برداری و آزمایش های لازم در استان و تهران بر اساس نتایج به دست آمده از معتبرترین آزمایشگاه کشور علت مرگ و میر این ماهیان باکتری بوده و ویروسی تشخیص داده نشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار