کد خبر: ۲۷۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴ 07 August 2016
احمد علی موهبتی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار و تسلیت شهادت شهید صارمی خبرنگار ایرنا در مزار شریف افغانستان اظهار داشت: رسالت خبرنگار در عرصه اطلاع رسانی سنگین است و باید همیشه براساس واقعیت ها حرکت کرد.
وی گفت: جایگاه خبرنگار در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است بطوریکه می تواند یک منطقه محروم و کمتر توسعه یافته را به رشد و شکوفایی برساند.
فرماندار چابهار افزود: مسئولان باید اعتبارات حوزه فرهنگ و رسانه را ویژه ببینند تا این بخش به رشد کافی برسد.
موهبتی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چابهار خواست نسبت به آموزش خبرنگاران و برگزاری دوره های آموزشی اقدام کند تا آگاهی و اطلاعات فعالان خبر بیشتر شود.
وی بیان کرد: انعکاس درست مطالب و مشکلات مردم شهری و روستایی توسط خبرنگاران می تواند به مسئولان برای پیشرفت و ترقی کمک کند.
وی ادامه داد: خبرنگاران در رفع مشکلات و پیگیری مطالبات گام بردارند.
وی گفت: چابهار یک شهر بین المللی است و مسائل و مشکلات و ظرفیت های آن با حساسیت و دقت لازم منتشر شود تا برخی مسائل خصوصا شایعات ناامنی سرمایه گذاران را نا امید نکند.
فرماندار چابهار با بیان اینکه اثر قلم در سالهای بعدی به ثمر خواهد نشست افزود: فعالیت امروز خبرنگاران دلسوز به توسعه فردای جامعه و محیط پیرامونی منجر خواهد شد.
موهبتی تصریح کرد: خبرنگار یعنی تلاش، ایثار، فداکاری و آگاهی بخشی به جامعه است که با وجود اینکه خودش نفع ندارد ولی به مردم نفع می رساند.
وی از زحمات رسانه ها به ویژه خبرگزاری ها، فعالان فضای مجازی، وبلاگ نویسان و نشریات در چابهار قدردانی کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چابهار نیز گفت: فعالیت خبری و اطلاع رسانی بدون چشم داشت و توقع مالی توسط عده ای از خبرنگاران انجام می شود که این خود یک جهاد است.
محمدامین محمدی اظهار داشت: گسترش اطلاعات و تبادل لحظه ای اخبار سبب شده بسیاری از افراد مطالب روز را از فضای مجازی جویا شوند.
وی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چابهار از هیچ کوششی برای ارتقای دانایی و سواد خبری فعالان عرصه اطلاع رسانی دریغ نمی کند و همیشه در خدمت خبرنگاران است.
وی ادامه داد: خبرنگاران و وبلاگ نویسان مجوز قانونی را از اداره فرهنگ و ارشاد اخذ کنند تا بعدها دچار مشکل نشوند.
تعدادی از خبرنگاران مسائل و مشکلات خود را در زمینه های شغلی نیز ارایه کردند.
خبرنگاران، فعالان عرصه اطلاع رسانی و وبلاگ نویسان چابهار در پایان این آیین با اهدا لوح سپاس تجلیل شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار