کارگاه منطقه ای آمادگی بیمارستانی در حوادث و بلایا با حضور 7 دانشگاه علوم پزشکی کشور به مدت 3 روز در قزوین آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۲۷۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 07 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، دبیر اجرایی این کارگاه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارگاه یاد شده با حضور دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی، البرز، قم، اراک، ساوه و قزوین به مدت سه روز در سالن باقر العلوم مدیریت بحران استانداری برگزار می شود.
علی فخار سلیمانی افزود: هدف از برگزاری این کارگاه، ارتقای دانش برنامه ریزی، آمادگی بیمارستان ها در حوادث و بلایا جهت افزایش تاب آوری و اطمینان از استمرار ارائه خدمت مراکز درمانی در حوادثی که بیمارستان ها را تحت تاثیر قرار می دهند، است.
وی اضافه کرد: در این کارگاه مدیران ضمن آشنایی و شناسایی مخاطرات منطقه و بیمارستانی، آسیب پذیری و ظرفیت های خود در برابر آن را استخراج کرده تا براساس آن هر سناریو محتملی را برنامه ریزی کنند.
سلیمانی ادامه داد: در این کارگاه شرکت کنندگان در قالب گروه هایی براساس سناریوهای طراحی شده برنامه های پیشنهادی خود را طراحی و سپس آن را ارائه کنند.
به گفته وی، مدیران بیمارستان ها، روسای مراکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، مدیران مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه ها و دبیران کمیته بحران بیمارستان ها اعضای تشکیل دهنده این کارگاه سه روزه هستند.
دبیر کارگاه و مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان اضافه کرد: آمادگی بیمارستان ها در زمان وقوع حوادث و بحران همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تمام آنها باید برای اثربخشی بیشتر با دستگاه های امدادرسان به یک هماهنگی مطلوب و بهینه دست یابند.
کارگاه منطقه ای آمادگی بیمارستانی در حوادث و بلایا تا 19 مرداد ماه در قزوین ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار