مدیرکل اجتماعی استانداری ایلام:
مدیرکل اجتماعی استانداری ایلام گفت:نمی توان انتظار داشت کودکان در مهدها به شیوه های غیرمشارکتی تربیت شوند اما در دوران جوانی و در دانشگاه ها فعالیت های اجتماعی و مشارکتی انجام دهند.
کد خبر: ۲۷۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴ 01 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛علی مهرعلیزاده با اشاره به شعار هر شهروند عضو یک سازمان مردم نهاد، اظهار کرد: تربیت اجتماعی و آغاز مشارکت اجتماعی افراد باید از زمان کودکی شکل گیرد.

وی تاکید کرد: نمی توان انتظار داشت کودکان در مهدها به شیوه های غیرمشارکتی تربیت شوند اما در دوران جوانی و در دانشگاه ها فعالیت های اجتماعی و مشارکتی انجام دهند.

وی یادآور شد: روش تربیت کودکان به صورت غیرمشارکتی منسوخ شده است و به گفته متخصصان علوم تربیتی در این روش چیزی نصیب افراد نخواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام با بیان اینکه تربیت کودکان به شیوه های مشارکتی نیازمند آموزش مربیان در مهدهای کودک است، اظهار کرد: در مهدها به جای اینکه کودکان منزوی و فردگرا تربیت شوند باید بوسیله انجام کارهای گروهی در زمینه های مختلف روحیه اجتماعی آنها تقویت شود.

مهرعلیزاده تصریح کرد: آغاز مشارکت اجتماعی از مهدهای کودک افق برنامه های ما در آینده است اما اکنون ساختارها خلاف این موضوع شکل گرفته اند و باید در زمینه اصلاح آنها به منظور رسیدن به هدف موردنظر یعنی تربیت اجتماعی افراد از دوران کودکی تلاش کنیم.

وی ادامه داد: پیش از این ، کنکور دانشگاه ها را عاملی برای انزوا و فردگرایی نوجوانان می دانستیم اما اکنون که به ظاهر کنکور حذف شده است با تشکیل مدارس تیزهوشان و نمونه استرس را از سن نوجوانی به دوران کودکی افراد منتقل کرده ایم.

وی یادآور شد: به جای فعالیت در بعد تربیت اجتماعی، کودکان از همان ابتدا استرس و نگرانی موفقیت در ورود به اینگونه مدارس را متحمل می شوند که باید در این شیوه ها به طور قطع تجدید نظر شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام سازمان های مردم را مهمترین عرصه فعالیت و مشارکت اجتماعی افراد عنوان کرد و گفت: این سازمان ها بازوی دولت نیستند بلکه شریک دولت هستند و اگر به دنبال مشارکت مردم هستیم باید دولتی مشارکت پذیر و مردمی مشارکت جو داشته باشیم.

مهرعلیزاده تاکید کرد: قدرت و مال زمینه فعالیت سازمان های مردم نهاد نیست بلکه این تشکل ها عرصه توسعه مشارکت و مسئولیت اجتماعی هستند.

وی شناخت تشکل نسبت به موضوع فعالیت، ارائه برنامه عملیاتی، توسعه ارتباطات اجتماعی، نظام عضویت و گردش مسئولیت، نحوه تعامل با دستگاهها و نهادها، فعالیت بر اساس موضوع و برنامه تشکل و انضباط و شفافیت مالی را شاخصه های یک تشکل مطلوب ذکر کرد.

وی یادآور شد: در استان ایلام از تمامی اقشار در تشکل های مردم نهاد عضویت دارند و به طور مثال استاندار ایلام و معاون سیاسی امنیتی وی سمن و سازمان مردم نهاد دارند و این نقطه قوتی در حوزه تشکل هاست.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام با بیان اینکه شفافیت عملکرد سمن ها باعث اعتماد بیشتر به این سازمان های غیردولتی می شود، تصریح کرد: اعضای این سازمان ها باید علاوه بر این که از میان افراد دلسوز انتخاب می شوند، تخصص لازم را در موضوع مورد فعالیت داشته باشند و با تلفیق افراد دلسوز، معتمد و متخصص می توان از همه ظرفیت های سمن ها بهره برد.

مهرعلیزاده به برگزاری کارگاه آموزشی توانمند سازی سازمان های مردم نهاد ایلام با حضور مشاور وزیر و معاون امور سازمان های مردم نهاد مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: در این کارگاه 2 روزه 180 نفر از اعضای سازمان های مردم نهاد استان آموزش دیدند و مرحله دوم این کارگاه شهریور امسال برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه 340 سمن و سازمان مردم نهاد غیر دولتی در استان ایلام فعال است، یادآور شد: در طول سه سال از عمر دولت تدبیر و امید 63 مجوز ایجاد سمن در استان صادر شده که حدود سه برابر هشت سال قبل از دولت یازدهم است.

مهرعلیزاده اضافه کرد: هم اکنون در استان ایلام با 600 هزار نفر جمعیت حدود 80 هزار نفر عضو سمن ها و سازمان های مردم نهاد هستند و هدف ما تا پایان دولت یازدهم افزایش این تعداد به 320 هزار عضو است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار