کد خبر: ۲۶۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 18 July 2016


مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: در حال حاضر 22 مرکز توانبخشی و نگهداری از سالمندان در این استان فعالیت دارند.

داریوش بیات‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از وظائف سازمان بهزیستی نظارت بر مراکز نگهداری و خدمات‌رسانی به سالمندان است.

وی تصریح کرد: بخشی از سالمندان به دلیل کهولت سن و داشتن برخی از بیماری‌ها، توانایی انجام امور شخصی و روزانه را نداشته و نیاز است که افرادی به آنها خدمت کنند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز افزود: این خدمت‌رسانی از یک سو باید بر اساس نیاز سالمندان و علم روز بوده و از سوی دیگر باید با حفظ شأن و منزلت افراد سالمند انجام شود.

بیات‌نژاد عنوان کرد: بنابراین لازم است که توجه ویژه‌ای بر عملکرد مراکز توانبخشی و نگهداری از سالمندان خصوصی و دولتی داشته باشیم که این وظیفه مهم بر عهده سازمان بهزیستی و ادارات کل استانی قرار دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر 22 مرکز نگهداری و توانبخشی سالمندان در استان البرز با ظرفیت نگهداری بیش از یک هزار و 200 سالمند دایر بوده و مشغول به خدمات‌رسانی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز تبیین کرد: برخی از شهرستان‌های استان البرز از جمله شهرستان نظرآباد پیش از این فاقد مراکز فوق بوده و به همین دلیل مشکلاتی برای افراد سالمند و خانواده‌های آنها ایجاد شده بود.

بیات‌نژاد توضیح داد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته و مشارکت تعاونی‌های خصوصی،‌ نخستین مرکز نگهداری و توانبخشی سالمندان در شهرستان نظرآباد افتتاح شد.

وی تصریح کرد: این مرکز در هفته بهزیستی به بهره‌برداری رسید و از این پس افراد سالمند ساکن شهرستان نظرآباد و خانواده‌های آنها برای بهره‌مندی از خدمات مراکزی از این دست نیازی به مراجعه به دیگر شهرستان‌های استان البرز ندارند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز اعلام کرد: مرکز فوق با اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان دایر شده است.

بیات‌نژاد گفت: این مرکز در فاز نخست ظرفیت خدمات‌رسانی و توانبخشی 30 سالمند را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار