کد خبر: ۲۵۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷ 13 July 2016


به گزارش ایرنا، حامدعلی مبارکی روز چهارشنبه در دیدار با معاون امنیت داخلی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی در چابهار اظهار داشت: توجه به سواحل مکران و پیگیری برای تکمیل راه آهن، طرح توسعه بندر شهید بهشتی، خودروسازی، جاده های ترانزیتی و پتروشیمی می تواند سبب اشتغال و توسعه این منطقه شود.
وی گفت: دولت تدبیر و امید تمامی طرح های در دست اجرا در منطقه آزاد را با سرعت در حال کار است و تا پایان این دولت به بهره برداری می رساند.
وی خواستار افزایش محدوده منطقه آزاد چابهار شد و افزود: بسیاری از صنایع در زمینه صدور مجوزهای زیست محیطی به دلیل محدودیت منطقه آزاد در این شهرستان مشکل دارند.
وی ادامه داد: بنادر شهید بهشتی و کلانتری، اراضی شرق چابهار تا انتهای دره لیپار و حدفاصل کوههای مریخی، رودیگ تا گواتر و اراضی غربی شهر جدید تیس در محدوده شهرستان کنارک از جمله اراضی هستند که با الحاق آنان بخش زیادی از مشکلات پیش رو مرتفع می شود.
وی بیان کرد: با همکاری و هماهنگی دستگاههای اجرایی و مسئولان کشوری می توان سواحل مکران را به توسعه پایدار برسانیم. 
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: کشور افغانستان یکی از مهمترین شریک تجاری منطقه آزاد است که باید برای توسعه تجارت و تسهیل در ورود کامیونهای آن کشور تلاش شود.
مبارکی خواستار تردد خودروهای منطقه آزاد چابهار به سراسر سیستان و بلوچستان شد و افزود: مسئولان برای این کار تلاش و کوشش کنند تا مشکل تردد خودروهای منطقه آزاد در استان حل شود.
معاون امنیت داخلی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی به همراه جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، فرماندار چابهار و جمعی از مسئولان محلی از ظرفیت های گردشگری، مرز ریمدان، مزیت های تجاری و اقتصادی بندر شهید بهشتی و شهرک پتروشیمی مکران دیدن کردند.
چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به کنارک متصل است. 
این شهرستان زیبا و ساحلی در جنوبی ترین منطقه مکرانِ بلوچستان تا زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان 645 کیلومتر فاصله دارد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار