معاون فرماندار نهاوند گفت: دهياران روستاها براي بالا بردن مشاركت مردم در عمران روستايي بايد خلاقيت داشته باشند.
کد خبر: ۲۱۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 15 April 2016
معاون فرماندار نهاوند گفت: دهياران روستاها براي بالا بردن مشاركت مردم در عمران روستايي بايد خلاقيت داشته باشند.

به گزارش ايرنا، رضا سلامتي در جلسه هماهنگي قير يارانه اي كه با حضور دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي روستاها برگزار شد با بيان مشاركت مردم در ادوار مختلف انقلاب افزود: مردم براي اعتلاي كشور در دوران دفاع مقدس حتي از جانشان مايه گذاشتند و امروز اگر توجيه شوند باز هم براي سازندگي آن مشاركت خواهند نمود .

وي با بيان اينكه دولت علي رغم همه مشكلات اقتصادي به عمران و توسعه روستاها توجه زيادي دارد گفت: نگاه دولت به توسعه روستاها نگاهي عدالت محورانه است و به دنبال آن است كه با توجه به منابع محدود به همه روستاها توجه نمايد و با مشاركت آنان طرحهاي روستايي را به اتمام برساند .

وي توسعه روستاها را نيازمند مشاركت مردم دانست و گفت: دولت براي توسعه روستاها طرح هادي و آسفالت معابر را به اجرا گذاشته و 80 درصد هزينه آنرا تامين نموده و 20 درصد آن نيز مي بايست توسط مردم به عنوان خود ياري پرداخت شود .

سلامتي افزود: البته عزم دولت براي خدمت بيشتر به مردم است اما با توجه به مشكلاتي كه در زمينه اقتصادي بر او تحميل شده و بيش از سه هزار و 600 طرح ناتمام براي اين دولت باقي مانده و از سوي ديگر منابع و اعتبارات نيز محدود مي باشند لذا قادر نمي باشد كه در شرايط كنوني تمام هزينه هاي مربوطه را تامين نمايد .

وي از دهياران خواست با واقع بيني به وضعيت موجود و اطلاع رساني از شرايط و واقعيات كنوني مردم را توجيه نمايند و مردم نيز با احساس مسئوليتي كه نسبت به كشور دارند در اين زمينه حركتي رو به جلو خواهند داشت .

در اين جلسه رئيس بنياد مسكن نهاوند نيز گفت: در سال گذشته ما براي آسفالت معابر روستايي چهار هزار و 800 تن قير يارانه سهميه داشته ايم كه تمام اين سهميه به علت ضعيف بودن مشاركت مردم روستاها جذب نشده است.

وي گفت: در سال جاري ما براي تشويق مردم روستاها چنانچه ميزان مشاركت آنها بالا باشد مي توانيم علاوه بر دادن سهميه سال 94 از سهميه سال جاري نيز به آنها قير اختصاص دهيم.

وي گفت: البته با توجه به مشاركت پائين مردم و پرداخت نكردن خودياري براي آسفالت معابر ما از محل اعتبارات تملك دارايي كار آسفالت و عمران را در تعدادي از روستاها آغاز كرده ايم كه لازم است براي شتاب گيري آن مردم سهم خود ياريشان را پرداخت نمايند .

سوري با ارائه آماري از وضعيت اجراي طرح هادي در روستاهاي نهاوند افزود: از مجموع 168 روستاي شهرستان تا كنون در 56 روستا طرح هادي اجرا شده كه از اين تعداد نيز فاز اول 33 روستا تمام شده و 23 روستا نيز نيمه تمام مي باشد .

وي با بيان اينكه كار آسفالت روستايي در سال جاري نيز ادامه خواهد يافت افزود: سال گذشته كار آسفالت سه روستا از محل اعتبارات ملي قير يارانه اي به اتمام رسيد و امسال نيز 25 روستاي ديگر در دست اقدام مي باشد كه در اين زمنيه لازم است دهياران سهم خودياري را به حساب اين اداره واريز نمايند .

شهرستان نهاوند داراي چهار بخش و 168 روستا مي باشد و بيش از 50 درصد جمعيت شهرستان در مناطق روستايي و مابقي در مناطق شهري زندگي مي كنند .

شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعيتي بالغ بر 190 هزار نفر در 105 كيلومتري جنوب استان همدان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار