بارش باران با تغییر حال و هوای شهر یزد طراوت خاصی به یزد داد اما ضعف امکانات سبب شد برخی خیابانهای یزد زیر آب برود و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کند.
کد خبر: ۱۹۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵ 01 March 2016
به گزارش تابناک یزد، عصر دیروز نخستین بارندگی قابل توجهی که حال و هوای لطیفی به شهر یزد بخشید و پس از ماه‌ها خشکی دل مردم یزد را از این نعمت الهی شاد کرد، در یزد باریدن گرفت.

به‌دنبال این بارندگی و ادامه حضور ابرهای بارش‌زا در یزد، عصر امروز هم بارندگی در یزد آغاز شد و چند ساعتی به طول انجامید.

شدت بارندگی امروز در بعضی ساعات زیاد و در بعضی ساعات کم بود اما نکته قابل توجه در ارتباط با این بارش این بود که آب‌گرفتگی در برخی از نقاط شهر برای بسیاری از مردم سبب ایجاد مشکلاتی شد.

متأسفانه به‌دلیل عدم وجود امکانات لازم در زمینه مقابله با بارشهای شدید، امروز شاهد بودیم که حتی در برخی از نقاط شهر، رفت و آمد به‌سختی انجام می‌شد و راننده‌ها برای گرفتار نشدن، مسیر خود را تغییر می‌دادند.

در کنارگذر میدان صنعت به‌سمت سه‌راه آزادشهر، آب‌گرفتگی به‌حدی بود که دو ماشین به‌هنگام عبور از مسیر گرفتار شده و به‌کمک سایر خودروها از آب‌گرفتگی خارج شدند.

همچنین دیگر ماشینهایی هم که از این مسیر عبور می‌کردند، تا قسمت پایین درب خودرو در آب فرو می‌رفتند و با سرعت کم و به‌سختی از این مسیر حرکت می‌کردند.

البته با توجه به وجود راه فرعی کنار این مسیر، بسیاری از راننده‌ها با دیدن حجم آب به راه فرعی می‌رفتند ولی راننده‌هایی هم بودند که بدون اطلاع از حجم آب، در این مسیر گرفتار شدند.

در ورودی این میدان از سمت امام‌شهر هم تقریباً چنین وضعیتی ایجاد شده بود اما حجم آب کمتر بود و خودروها با سرعت کم می‌توانستند از مسیر عبور کنند.

دیگر نقاط شهر هم مشکلاتی برای مردم ایجاد شده بود که از جمله این نقطه‌ها می‌توان به خیابان طلوع قاسم‌آباد اشاره کرد که در بسیاری از نقاط به زیر آب فرو رفته بود.

کوچه‌های این خیابان و خیابان‌هایی در محله‌های قدیمی شهر هم با مشکل آب‌گرفتگی شدید روبه‌رو شده بودند به‌گونه‌ای که با پای پیاده از بسیاری نقاط امکان تردد وجود نداشت.

نکته جالب و قابل توجه اینکه علاوه بر زیرگذرهای واقع در شهر که عمدتاً با مقداری آب‌گرفتگی روبه‌رو شده بودند، ورودی میدان امام حسین(ع) از سمت بلوار کوثر به‌عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین میدانهای استان یزد هم با آب‌گرفتگی روبه‌رو بود.

این آب‌گرفتگی البته شاید خسارت خاصی به راننده‌ها و مردم وارد نکرد اما علاوه بر اینکه وقت برخی از شهروندان را تلف کرد، برای مسئولان شهر این هشدار را به‌دنبال داشت که وقتی با چنین بارندگی شاهد این آب‌گرفتگی‌ها هستیم، اگر بارندگی شدیدی در یزد صورت گیرد امکان ایجاد خسارتهای فراوانی وجود دارد.

به گزارش تسنیم، ضمن اینکه امروز هم سختی اصلی این آب‌گرفتگی‌ها برای عابران پیاده، دوچرخه سواران و افرادی بود که به‌وسیله موتورسیکلت تردد می‌کردند و برخی خودروها به‌صورت سهوی و یا حتی در بعضی موارد به‌صورت عمدی با گذر از محلهای پرآب، سرتاپای آنها را خیس می‌کردند.

کودکانی که با گذشت ساعت‌های اولیه شب در خیابان مشغول جمع‌آوری زباله بودند و امشب زیر باران و آبی که از حرکت خودروها به سرتاپای آنها پاشیده می‌شود باید در هوای سرد و با لباسهایی خیس کار کنند، شاید بیش از دیگران سختی نبود امکانات شهری یزد برای مقابله با چنین مشکلاتی را درک کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار