دکتر صادق نجفی شهردار تبریز :
با ثبت جهانی این مجموعه زیبا به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهانی در سازمان یونسکو به علت معماری هنری و دارای سابقه تاریخی هزار ساله، ورود گردشگران نوروزی نیز به این مجموعه چند برابر شده است و تعطیلی این بازار در نوروز و نارضایتی گردشگران طبیعی بود .
کد خبر: ۱۷۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱ 31 March 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، دکتر صادق نجفی شهردار تبریز با اشاره به اینکه تعطیلی بازار تبریز در سال های گذشته موجب نارضایتی  گردشگران نوروزی می شد، گفت: بازاریان تبریز طبق روال گذشته در تعطیلات نوروز پس از یکسال کار و تلاش به تعطیلات می روند و این امر به عنوان یکی از رسوم بازار درآمده بود اما امسال بازار تبریز در عید رونق خاصی داشت. . 

نجفی افزود: با ثبت جهانی این مجموعه زیبا به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهانی در سازمان یونسکو به علت معماری هنری و دارای سابقه تاریخی هزار ساله، ورود گردشگران نوروزی نیز به این مجموعه چند برابر شده است و تعطیلی این بازار در نوروز و نارضایتی گردشگران طبیعی بود .

وی تصریح کرد: در جلسات اخیر ستاد نوروزی آذربایجان شرقی که با حضور نمایندگان صنوف، بازار، فرمانداری، شهرداری و میراث فرهنگی برگزار شد، به دنبال راهکاری برای جلب رضایت بازاریان بودیم و آنان را ترغیب کردیم در تعطیلات نوروزی حجره ها، دالان ها و کاروانسراها را باز کنند تا علاوه بر بازدید گردشگران به اقتصاد بازار نیز کمک شود.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز می گوید: بازار تبریز به صورت هیئت امنایی اداره می شود و به نوعی خصوصی است و نمی توان با بخشنامه و دستورالعمل با موضوع رفتار کرد با این حال از بازاریان تبریز خواسته ایم که بخش های زیبای این بازار را در نوروز باز نگاه دارند .

آقای حق پرست می افزاید: خوشبختانه در 2 سال اخیر با استقبال گردشگران نوروزی جمعی از بازاریان تبریز بر آن شده اند که حجره ها و مغازه های خود را باز نگه دارند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :