مدیرعامل سازمان پارک‎‌ها و فضای سبز شهرداری همدان جلوگیری از تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در باغات مهم‌ترین برنامه شهرداری همدان است.
کد خبر: ۱۶۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 21 January 2016


مدیرعامل سازمان پارک‎‌ها و فضای سبز شهرداری همدان جلوگیری از تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در باغات مهم‌ترین برنامه شهرداری همدان است.

به گزارش تسنیم ، معراج عاشورلو  در کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان اظهار داشت: چهار مولفه اصلی شهر سبز پایدار در همدان وجود داشته و به همین دلیل نیز انتخاب شده است.

وی بیان کرد: وجود سه هزار هکتار فضای سبز در شعاع 15 کیلومتری همدان، غیرصنعتی بودن همدان، وجود کشاورزی اکولوژیک و مدیریت بدون هزینه در توسعه فضای سبز و وجود کوهپایه‌ها و گون‌زارهای 10 هزار هکتاری عامل انتخاب همدان به عنوان شهر سبز پایدار بوده است.

عاشورلو عنوان کرد: بسیاری از سازمان‌ها و نهادها مرتبط در زمینه حفظ فضای سبز و باغات تعطیل هستند و آتش‌سوزی مراتع استان همدان در تابستان یکی از دلایل بارز آن بوده است.

وی درباره برنامه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز برای توسعه فضای سبز گفت: ارتقا فضای سبز اکولوژیک به فضای سبز اجتماعی یکی از برنامه‌های مهم سازمان بوده که در دستور کار نیز قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‎‌ها و فضای سبز شهرداری همدان ایجاد و توسعه کمربند سبز را از دیگر برنامه‌های مهم این بخش اعلام کرد و گفت: در این راستا یک میلیارد تومان برای تکمیل بوستان ولایت همدان هزینه شده و این بوستان به سیستم آبیاری تحت فشار و قطره‌ای مجهز می‌شود.

وی عنوان کرد: تلاش لازم صورت گرفته تا در حاشیه بلوارهای اصلی شهر همدان بلوار آیت‌اله نجفی و بسیج فضای سبز را توسعه دهیم که خوشبختانه بوستان فدک به عنوان یک پارک مطلوب در بلوار آیت اله نجفی اجرایی شد.

عاشورلو تاکید کرد: جلوگیری از تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در باغات و جلوگیری از تخریب مراتع و کوهپایه‌ها توسط عشایر از برنامه‌های اصلی سازمان و شهرداری همدان محسوب می‌شود که البته مدیریت آن نیازمند همکاری سایر دستگاه‎‌ها نیز هست.

وی با اشاره به چرای بیش از حد دام در مراتع نزدیک شهر همدان تصریح کرد: اگر کاهش بارندگی ادامه داشته باشد این مناطق خشک شده و با توجه به وزش بادهای فصلی، شاهد وجود ریزگرد در 6 ماه از سال در همدان خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان پارک‎‌ها و فضای سبز شهرداری همدان تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا مرکز تولید و پرورش گیاهان و گونه‌های پایدار در شهر همدان را ایجاد کنیم که مراحل مقدماتی نیز انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار