کد خبر: ۱۶۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ 19 January 2016


مدیرکل محیط‌زیست استان البرز با تأکید بر اینکه رفع مشکلات زیست‌محیطی نیازمند همکاری تمامی مسئولان و مردم است گفت: در کشور دو برابر میانگین جهانی زباله تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین محمدی ظهر امروز در همایش روز هوای پاک اظهار داشت: داشتن هوایی پاک و به دور از آلودگی حق همه انسان‌ها است.

وی ادامه داد: برای داشتن هوایی پاک باید همگی دست به دست هم بدهیم و وضعیت فعلی هوای استان را از حالت هشدار و آلودگی‌های مستمر نجات دهیم.

مدیرکل محیط‌زیست البرز تأکید کرد: امروز شاهد نابه‌سامانی‌هایی در وضعیت هوای استان البرز هستیم که لازم است هر چه سریع‌تر اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای رفع این آلودگی‌ها از سوی مسئولان انجام شود.

محمدی با اشاره به اینکه ما باید این زمین را به نسل بعدی انتقال دهیم افزود: اگر نتوانیم بحران کنونی را مرتفع کنیم آلودگی‌های زیست‌محیطی وضعیت را بدتر خواهد کرد و با بحران بسیار جدی مواجه خواهیم شد.

وی با اعلام اینکه وضعیت گذشته کلان‌شهر کرج به عنوان یک باغ‌شهر بسیار مطلوب و خوب بود افزود: متأسفانه کم توجهی برخی از مسئولان سبب شد امروز کلان‌شهر کرج به کارخانجات و خانه تبدیل شود و دیگر از باغ‌شهری کرج خبری نیست.

مدیرکل محیط‌زیست استان البرز خاطرنشان کرد: بروز پدیده گرد و غبار در این استان وضعیت جوی را به مخاطره انداخته است و این نشان می‌دهد که ما طی سال‌های گذشته عملکرد نامناسبی داشته‌ایم که باید اصلاح شود.

محمدی با بیان اینکه ما در گذشته با عملکرد نادرست خود، زمینه بروز مشکلات امروز را فراهم کردیم اظهار داشت: در حال حاضر 100 گونه جانوری کشورمان مثل گورخر ایرانی، گوزن زرد و یوزپلنگ در خطر انقراض است.

به گفته وی برای خروج از این بحران باید هر چه سریع‌تر به فکر درمان باشیم که در غیر این صورت خطرات دیگری ما را تهدید خواهد کرد.

مدیرکل محیط‌زیست استان البرز افزود: باید قوانین بسیار سختی را برای حفظ باغ، آب،‌زمین و خاک در نظر بگیریم تا هر کسی به خود اجازه تخریب را ندهد.

وی حفظ محیط‌زیست را مهم‌ترین وظیفه مردم دانست و گفت: مصرف انرژی در کشور ما چهار برابر متوسط جهانی است و 9 درصد سوخت جهان در ایران مصرف می‌شود در حالی که فقط یک درصد جمعیت جهان را داریم.

این مسئول با تأکید بر اینکه ایران دو برابر میانگین جهانی زباله تولید می‌کند افزود: علت اصلی آلودگی‌ها در استان البرز مربوط به مصرف سوخت خودروها و وجود نیروگاه‌های چون فردیس و رجایی قزوین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار