مشاور وزیر آموزش‌ و پرورش در امور زنان گفت: تربیت دینی و تقویت هویت دانش‌آموزان دختر در راستای سبک زندگی اسلامی ایرانی از اولویت‌های کاری حوزه امور بانوان است.
کد خبر: ۱۱۶۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹ 09 May 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد عاطفه السادات مدبر نژاد درنشست هم‌اندیشی کارشناسان و رابطین امور بانوان آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:در دولت مردمی ایران قوی در حوزه تعلیم و تربیت اقدامات شایسته‌ای صورت گرفت، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سال‌ها بر زمین مانده بود، اما در این دولت نقشه راه سند اجرایی سازی سند تحول تدوین و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.
مدبر نژاد با بیان اینکه ترمیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مرحله نهایی قرار دارد و به زودی تحقق پیدا می‌کند گفت: در حوزه بانوان، آموزش‌های توانمندسازی و مهارتی دختران دانش‌آموز و بانوان فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت مردمی ایران قوی برای تعالی و پیشرفت آموزش وپرورش است.
مدبرنژاد به خدمات دولت سیزدهم اشاره کرد وگفت: در این دولت المپیادی‌ها صاحب‌خانه شدند و باشگاه دانش پژوهان جوان احیا شد، برای اولین بار کنکور اختصاصی تربیت معلم را داشته‌ایم و دانش‌آموزان فرهیخته و نخبه در زمینه‌های مختلف را بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان جذب خواهیم کرد.
وی با یبان اینکه به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان توجه شده است، عنوان کرد: امروز حدود ۴۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم را دانش‌آموزان فنی و مهارتی تشکیل می‌دهند.
مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور زنان افزود: شکوفایی استعداد و قابلیت‌های بانوان برای نقش‌آفرینی در خانواده و اجتماع و همچنین تربیت دینی و تقویت هویت دانش‌آموزان دختر در راستای سبک زندگی اسلامی ایرانی امری ضروری است.
مدبرنژاد تصریح کرد: تلاش برای تشکیل خانواده از وظایف مهم دولت است و امروز نیمی از فرهنگیان را بانوان تشکیل می‌دهند که با توجه به مسئولیت‌ها، می‌توان بانوان را توانمند کنیم؛ بنابراین بانوان باید دغدغه‌های خودشان را جهت پیشبرد بیشتر امور و برنامه‌ریزی لازم جهت رفع مشکلات به سایر رده‌ها در آموزش‌وپرورش انتقال دهند.
مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور بانوان ادامه داد: امروز دغدغه بانوان بایستی دغدغه همه عرصه‌ها شود و طبق قانون بودجه، برخی اعتبارات دستگاه‌ها بایستی در حوزه زنان و خانواده هزینه شود.
وی در ادامه بابیان اینکه آموزش‌هایی در بخش سواد رسانه‌ای را در برنامه داریم افزود: برای تبدیل‌شدن به دانش‌آموزانی آگاه و فعال در مدارس دخترانه، تلاش داریم که هرچه زودتر این اتفاق مهم بی افتد. دانش‌آموزانی که تحت آموزش سواد رسانه‌ای قرار می‌گیرند، به مهارت‌های جدیدی مجهز می‌شوند چراکه سواد رسانه‌ای به رشد جامعه از یک‌سو و از دیگر سو به مصون ماندن جامعه از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و ... کمک می‌کند.
مدبر نژاد اظهار کرد: در خصوص زیست عفیفانه تفاهم‌نامه‌ای در وزارت خانه هم منعقدشده است که تاکنون مدرسین ۱۵ استان دوره‌هایی را درزمینه زیست عفیفانه در مشهد گذرانده‌اند و دوره چهارم تربیت زیست عفیفانه برای آموزش خانواده‌ها را هم در آینده نزدیک خواهیم داشت.
مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور بانوان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت خانواده در جامعه گقت:. خانواده رکن اصلی تربیت و نظام جمهوری اسلامی نیز نظامی خانواده محور است که باید از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان برای رشد و تعالی هرچه بیشتر دانش‌آموزان استفاده کنیم.
مدبر نژاد برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی برای خانواده‌ها را امری مهم و اثربخش دانست و گفت: بعد از چندین سال وقفه، انتخاب مدرسین آموزش خانواده را در دستور کار قرار داده ایم و در این زمینه دوره‌های توانمندسازی را پیش‌بینی کرده‌ایم.
مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: بانوان همواره در مسئولیت‌های خود موفق عمل کرده‌اند اگرچه با تدوین برنامه و طرح‌های خلاقانه باید بستر‌های لازم جهت رشد و شکوفایی دانش‌آموزان را فراهم کرد.
محمد جمالی افزود: همه در یک دولت انقلابی مشغول به فعالیت هستیم و معلمان خود باید الگوی دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف اخلاقی، تربیتی، آموزشی و ... باشند، بنابراین بایستی در حوزه مسئولیت‌هایمان عمل‌گرا و کوشا باشیم و آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان و بانوان در اولویت کاری باشد و با ایجاد کارگاه‌های آموزشی مؤثر به اهداف موردنظر در این زمینه دست پیدا کرد.
وی تصریح کرد: کارشناسان و رابطین امور بانوان آموزش‌وپرورش در سطح استان نیز بایستی نسبت به وضعیت دانش‌آموزان دختر و همچنین نسبت به حل آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی در حوزه کاری خود، اشرافیت کامل داشته باشند و با اجرای برنامه‌های متناسب آن‌هم با توجه به ظرفیت‌های موجود، در راستای رشد و پرورش دانش‌آموزانی پویا و بانشاط گام بردارند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بر بازدید‌های منظم و مستمر از مدارس دخترانه و تشکیل جلسات مشترک با اولیا و مربیان تأکید کرد و گفت: بدون تردید کمک به رشد دانش‌آموزان دختر و تشخیص نیاز‌های آن‌ها و همچنین برنامه‌ریزی جهت ارتقا و توانمندسازی هر چه بیشتر بانوان، زمینه رشد و ترقی جامعه را فراهم می‌سازد.
مشاور مدیرکل و کارشناس مسئول امور بانوان اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با تقدیر وتشکر از فعالیت کارشناسان و رابطان امور بانوان در ۱۳ شهرستان ومنطقه استان گفت: از همه ظرفیت‌ها و امکانات برای ارتقاء فعالیت‌های حوزه بانوان در عرصه‌های مختلف استفاده می‌کنیم.
صدیقه نیک اقبالی برگزاری کارگاه‌های آموزشی وتوانمند سازی بانوان فرهنگی را از اولویت‌های کاری برشمرد و گفت: ارتباط مستمر با مدیران مدارس، مربیان پرورشی و معلمان مدارس دخترانه برایر کمک و آسیب شناسی فعالیت‌ها در دستور کار قرار دارد.
در این نشست که به میزبانی آموزش وپرورش شهرستان گجساران برگزار شد، کارشناسان و رابطان خبری شهرستان‌ها و مناطق استان کهگیلویه بویراحمد در فضایی صمیمی، مشکلات و چالش‌های حوزه بانوان را مطرح و خواستار رفع آنان شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار