رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از بارندگی ۱۳.۱ میلیمتری در ایستگاه رامه بالا در شهرستان آرادان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰ 07 May 2024

به گزارش تابناک سمنان، نادیا میرشجاع اظهار کرد: ایستگاه ده‌صوفیان در شهرستان مهدیشهر با ۱۳ میلیمتر و شهمیرزاد با ۸.۵ میلی‌متر، بیشترین بارش را در استان در ۲۴ ساعت گذشته داشته‌اند.

وی از بارش ۳.۹ میلیمتری در مرکز استان خبر داد و بیان کرد: سمنان از ابتدای این سال آبی تا کنون ۵۸.۱ میلیمتر بارندگی داشته است که با بارندگی ۶۳.۴ میلیمتر سال گذشته ۵.۳ میلیمتر اختلاف بارش دارد.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در این استان، گفت: بارندگی‌های ناشی از سامانه فعلی در استان تا پنجشنبه این هفته ادامه دارد.

وی با اشاره به ثبت بارش‌های مناسب در شبانه‌روز گذشته، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در دو روز آینده شاهد بارش‌های خوبی در استان باشیم. ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود این سامانه پنجشنبه تقویت شود.

میرشجاع اظهار کرد: در ادامه شاهد بارش‌های پراکنده باران، گاهی رگبار و رعد و برق خواهیم بود و در برخی نقاط بویژه نواحی کوهستانی استان احتمال تگرگ وجود دارد. همچنین احتمال مه‌گرفتگی و کاهش دید در محور‌های کوهستانی و شمالی استان وجود دارد.

وی از پیش‌بینی کاهش چهار تا شش درجه‌ای دما در برخی نقاط استان در روز‌های پنجشنبه و جمعه خبر داد و گفت: با توجه به رگباری بودن و شدت احتمالی بارش‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان افزود: احتمال خسارت ناشی از شدت باد‌ها و تندباد‌های لحظه‌ای بویژه در ساعت‌های نزدیک به ظهر و اواخر شب، در برخی نقاط بادخیز استان وجود دارد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار