رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک گفت: طرح جامع مرمت و بازسازی امامزاده‌ سید احمد هزاوه با مشارکت دستگاه‌های ذیربط تهیه و اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹ 24 April 2024

به گزارش تابناک مرکزی،محمد علی آقازیارتی در جریان بازدید از بنای تاریخی یقعه مبارکه امامزاده سید احمد هزاوه گفت: این طرح مطالعاتی و مرمتی با مشارکت بخشداری، اوقاف و امور خیریه استان، هیات امنای مجموعه امامزاده و با نظارت کارشناسی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهیه و‌اجرا خواهد شد.
وی افزود: به دلیل اهمیت و جایگاه ویژه معماری این مجموعه، تهیه و تایید طرح مرمتی بنا توسط شورای فنی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ضروری است و بعد از تهیه طرح مصوب مرمتهای اصولی و کارشناسی بر اساس اولویت، جذب و تخصیص اعتبار، با همکاری دستگاه های ذیربط صورت خواهد گرفت.
آقازیارتی با اشاره به اینکه سال گذشته محوطه ورودی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلبارد ریال انجام شده است تصریح کرد: مهم‌ترین عملیات مرمتی این مجموعه در حال حاضر شامل مرمت پوشش گنبدی، کاشی‌های تزئینی ورودی بنا و تثبیت تزئینات داخل بنا است که بایستی در اولویت این طرح قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار