رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: با انجام ۱۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ توسط واحد‌های تولید مرغ استان و کسب رتبه اول کشور، رکورد جدیدی در این بخش برای استان گلستان ثبت شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵ 02 April 2024

به گزارش تابناک گلستان، محمد برزعلی روز سه‌شنبه، ۱۴ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان گلستان به دلیل داشتن اقلیم مناسب از مناطق مهم پرورش طیور در کشور به شمار می‌رود و حدود هزار واحد پرورش مرغ گوشتی فعال دارد.

وی با اشاره به اینکه سهم جوجه‌ریزی استان از ۹ درصد در سال ۱۴۰۰ به حدود ۱۱ درصد کل کشور در سال ۱۴۰۲ رسیده است، گفت: با انجام ۱۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ توسط واحد‌های تولید مرغ استان و کسب رتبه اول کشور، رکورد جدیدی در این بخش برای گلستان ثبت شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه ۲۴ درصد تولید ناخالص استان در حوزه کشاورزی است، یادآور شد: تکمیل زنجیره‌های ارزش و تولید اهمیت ویژه‌ای دارد و به‌دنبال تحقق این هدف هستیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: استان گلستان علاه بر آنکه مصرف مرغ داخل استان را تامین می‌کند، تامین کننده بخشی از مصرف گوشت مرغ گرم ساکنان ۱۱ استان کشور شامل تهران، اصفهان، مشهد، سمنان، قم، گیلان، مازندران، همدان، مرکزی، یزد و کرمان است.

برزعلی با اشاره به ظرفیت خوب استان در تولید گوشت مرغ خاطرنشان کرد: ما مدیون تولید کنندگان گلستانی هستیم و این حجم از تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در استان، برای کشور فرصت مغتنمی هم از جهت اشتغال و هم از لحاظ تولید است.

برزعلی از افزایش تولید مرغ دراستان خبر داد و افزود: با انجام ۱۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ توسط واحد‌های تولید مرغ استان و کسب رتبه اول کشور، رکورد جدیدی در این بخش برای گلستان ثبت شد در حالی که در اسفندماه ۱۴۰۰ جوجه‌ریزی گلستان حدود ۱۲ میلیون قطعه بود.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار