به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بازدید از جاذبه های گردشگری استان به حدود یک میلیون نفر رسیده است.
کد خبر: ۱۱۶۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱ 26 March 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از ایسنا داریوش فرمانی با اشاره به افزایش آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه، اظهار کرد: طی مدت ۱۰ روز گذشته حدود ۹۰۰ هزار و ۱۰۰ نفر از جاذبه های گردشگری مختلف کرمانشاه بازدید داشته‌اند. 

وی افزود: بیشترین آمار بازدید از جاذبه های گردشگری کرمانشاه مربوط به جاذبه های طبیعی، تاریخی، تفریحی، مذهبی، فرهنگی، دست ساز و موزه‌ها است. 

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه از اسکان نزدیک به ۹۵ هزار مسافر نوروزی هم در کرمانشاه خبر داد و گفت: طی این مدت حدود ۴۷ هزار و ۶۰۰ نفر در مراکز اقامتی غیررسمی، حدود ۴۰ هزار نفر در مراکز اقامتی رسمی و حدود ۶۵۰۰ نفر هم در مراکز اقامتی اضطراری اسکان پیدا کرده اند. 

وی تاکید کرد: بیشترین آمار اسکان در مراکز اقامتی رسمی استان به ترتیب مربوط به هتل‌ها، خانه مسافرها، اقامتگاه های بوم گردی، مهمانپذیرها، مجتمع های گردشگری، مناطق نمونه گردشگری، مجتمع های خدماتی بین راهی، اقامتگاه های سنتی و زائر سراها بوده است. 

فرمانی در ادامه از اجرای بیش از ۱۵۰۰ فقره بازدید نظارتی هم از تاسیسات گردشگری و سرویس های بهداشتی سطح استان خبر داد و افزود: از این آمار ۹۶۱ فقره مربوط به بازدید از تاسیسات گردشگری شامل مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و پذیرایی بوده و مابقی هم مربوط به بازدید از سرویس های بهداشتی است. 

به گفته این مسئول، به دنبال اجرای بازدید از تاسیسات گردشگری استان برای ۵۵ واحد تشویق، ۱۳۰ واحد تذکر و ۲۲ واحد اخطار کتبی صادر و پنج واحد هم تعطیل و تعلیق شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار