براساس جدیدترین آمار کشاورزی قراردادی تا پایان هفته نخست دی‌ ماه، به ترتیب استان‌های سیستان و بلوچستان با ۶۶ درصد، البرز با ۶۴ درصد و قم با ۶۳ درصد، رتبه‌های اول تا سوم در تحقق سطح زیر کشت قراردادی را به خود اختصاص داده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۴ 11 January 2024

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، براساس آمار کشاورزی قراردادی که کشت گندم در آن از نقش محوری برخوردار است، به ترتیب استان‌های بوشهر، کرمان، تهران، مازندران، هرمزگان، سمنان و گلستان، رتبه‌های چهارم تا دهم را در تحقق برنامه‌های ابلاغی سطح زیر کشت قراردادی کسب کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، بعد از ۱۰ استان صدر جدول؛ به ترتیب استان‌های یزد، خراسان جنوبی، فارس، لرستان، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در نیمه بالای جدول، بیشترین میزان تحقق برنامه ابلاغی سطح زیر کشت قراردادی، جای دارند.

این گزارش می‌افزاید، از نظر سطح برنامه ابلاغی، به ترتیب استان‌های کردستان، خوزستان و آذربایجان شرقی بیشترین سطح ابلاغی کشاورزی قراردادی را به خود اختصاص داده‌اند و از سوی دیگر، به ترتیب استان‌های گلستان، فارس و همدان بیشترین قراردادهای سطح زیر کشت قراردادی را با کشاورزان منعقد کرده‌اند.

گفتنی است؛ بیشترین تعداد کشاورزان هدف‌گذاری شده برای انعقاد قرارداد کشت قراردادی، به ترتیب به استان‌های فارس، گلستان و کرمانشاه تعلق دارد و بیشترین قراردادها نیز به ترتیب در همین سه استان منعقد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار