تنها استخر کنگاور که پس از پنج سال کش‌وقوس‌ فراوان برای بازسازی، روزهای اخیر با حضور مدیرکل ورزش‌ و جوانان استان‌ کرمانشاه و مسئولان شهرستانی بازگشایی شد، دوباره راه تعطیلی را در پیش گرفت.
کد خبر: ۱۱۲۹۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷ 30 September 2023

به گزارش ایرنا، ورزش یکی از ارکان مهم سلامت و دارای کارکردهای اجتماعی در هر جامعه‌ای است که اگر بهره‌گیری مناسبی از ظرفیت‌ها انجام شود، می‌توان به اهداف بالایی در سلامت جامعه دست پیدا کرد.

شنا از جمله ورزش‌هایی است که از جنبه‌های گوناگون حرفه ای، تفریحی، درمانی و سلامت و توجه دین اسلام به آن جایگاه ویژه‌ای در بین مردم به خود اختصاص داده ولی متاسفانه شهروندان کنگاوری گویا قرار است از نعمت داشتن حتی یک استخر شنا در این شهرستان محروم باشند.

تنها استخر شنای شهرستان کنگاور که به دلیل مشکلات فنی بیش از پنج سال تعطیل بود چند روز پیش با پیگیری مسئولان شهرستانی و استانی بالاخره بازگشایی شد اما دیری نپایید که با بازگشایی این استخر سیل انتقادها و اعتراض‌ها از وضعیت استخر و مشکلات آن روانه فضای واقعی و فضای مجازی شد.

تعجیل در بازگشایی استخر و مشکلات و گلایه‌ها

کاربری نوشت: تعمیر و بازگشایی استخر کنگاور فقط بخاطر نمایش ساختگی بود که مدیران جدید بگویند کاری که دیگران نتوانستند انجام بدهند ما انجام دادیم.

یک شهروند کنگاوری هم با انتقاد از وضعیت بهداشتی آب استخر، گفت: آیا این استخر که رنگ آب آن شبیه رنگ لجن و لجمه است و انتقال بیماری های زیادی را محتمل می‌کند، زیبنده مردم فهمیم و متمدن و متدین کنگاور است؟

وی گفت: چرا شهروندان محترم و فهیم کنگاور همیشه باید بدترین امور رفاهی مثل این استخر را داشته باشند؟

او همچنین با اشاره به اینکه هزینه بلیط هر سانس استخر روز اول ۵۰۰ هزار ریال تعیین شد ولی متاسفانه ۷۰۰ هزار ریال دریافت می‌شود، اظهار کرد: چطور به صورت رسمی هزینه بلیط اطلاع رسانی می‌شود ولی در واقعیت نظارتی بر عملکرد مسئولین استخر نیست.

استخر را تعطیل کنید

کاربر دیگری هم نوشت: جای خجالت و شرمندگی است، وقتی این استخر را با استخر شهر صحنه و شهر فیروزان نهاوند مقایسه می‌کنیم.

او گفت: این استخر با این وضعیت بهداشتی آب را که باعث انتقال بیماری‌های خطرناک پوستی خواهد بود را زودتر تعطیل کنید.

استخر تعطیل شد

هفته گذشته نیز مسئولان استخر کنگاور طی اطلاعیه ای اعلام کردند به علت مشکلات به وجود آمده در نشت آب، استخر برای انجام تعمیرات به مدت ۲۰ روز تا یک ماه تعطیل خواهد بود.

آب استخر دائما فروکش می‌کند

در پی انتقاد و درج چندباره گلایه‌های مردمی از وضعیت تنها استخر سرپوشیده کنگاور، بررسی این مشکلات را از رییس اداره ورزش و جوانان این شهرستان جویا شدیم.

«داود مبرا»، گفت: پس از تعمیرات استخر سرپوشیده توسط پیمانکار برنده شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان، بهره برداری از این استخر نیز به پیمانکار فوق سپرده شده و اداره ورزش و جوانان نقشی در اداره این استخر ندارد.

وی ادامه داد: اما آنچه شاهد بوده‌ایم رفع مشکلات عدیده این مجموعه و قابل بهره برداری کردن آن توسط پیمانکار مربوطه است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل این مکان آبگیری استخر بود، عنوان کرد: آبگیری استخر در دوره‌های گذشته با آب شرب انجام می‌شد و طی کردن مدت زمان آبگیری که دهها روز طول می‌کشید، بازه زمانی تعویض آب آن را طولانی کرده و کیفیت آب از نظر بهداشتی در سطح قابل قبولی نبود.

مبرا اضافه کرد: مضاف بر این که اصولا در شرایط فعلی که با کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنیم، استفاده از آب شرب شهری برای آبگیری استخر منصفانه و عاقلانه نیست.

رئیس اداره ورزش و جوانان کنگاور ادامه داد: پس از جلسات و پیگیری‌های سرپرست فرمانداری، رئیس امور آب و سرپرست شهرداری، توافق شد آب مورد نیاز برای آبگیری حوضچه استخر توسط آب تمیز و بهداشتی چشمه پارک عشایر تامین شود.

وی گفت: متاسفانه پس از ۱ بار آبگیری و بنا به اعلام پیمانکار مشخص شد که آب استخر به دلیل مشکلات کف حوضچه، در هر شبانه روز حدود ۱۰ سانتی متر فروکش می‌کند، که روشن شدن این مشکلات در بهره برداری آزمایشی پس از تعمیرات کلی دور از انتظار نیست و رفع معایب موجود در دستور کار قرار دارد.

مبرا در ادامه به مشکلاتی در انتقال آب از چشمه پارک عشایر به مجموعه استخر اشاره کرد و بدون اینکه این مشکلات را توضیح دهد گفت: در این زمینه نیز تلاشها برای رفع مشکلات در حال انجام است.

قیمت هر سانس استخر کنگاور ۵۰۰ هزار ریال است

وی در مورد قیمت بلیط نیز گفت: به اطلاع همشهریان گرامی می‌رساند که قیمت مصوب بلیط استخر برای هر سانس ۵۰۰ هزار ریال و برای دوسانس پیاپی ۷۰۰ هزار ریال تعیین شده که پیمانکار استخر ملزم به اجرای این مصوبه است.

مبرا در ادامه با بیان اینکه در مورد گلایه ها حق را به همشهریان و ورزشکاران عزیز می‌دهیم و آنها را سزاوار برخورداری از یک استخر خوب می‌دانیم ، اظهار کرد: تقاضا داریم تا رفع مشکلات و رسیدن استخر به وضعیت مطلوب، اداره ورزش و جوانان و پیمانکار مجموعه استخر را همراهی کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که تلاش‌ها برای بهره گیری از توان بخش خصوصی با حمایت مسئولان به ثمر نشسته و در آینده نزدیک شاهد راه اندازی یک استخر استاندارد برای استفاده علاقه مندان به ورزش شنا خواهیم بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار