مدیرکل بهزیستی کرمانشاه مطرح کرد؛
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: آموزش تفکر نقاد به جامعه در معرض آسیب‌های اجتماعی ضروری است.
کد خبر: ۱۱۱۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۸ 30 July 2023

بهزاد شهبازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: آموزش تفکر نقاد به افراد جامعه از اهداف اصلی برگزاری این ورکشاپ است و در حال حاضر که حجم اطلاعات و اخبار بسیار بالا و هر فرد در معرض بمباران خبری قرار دارد، تشخیص اخبار و اطلاعات صحیح بسیار دشوار است که اهمیت سواد رسانه‌ای در این فضا دو چندان است.

وی افزود: در حال حاضر که در دوران پساحقیقت هستیم ۲ نفر از ۲ جبهه متفاوت می‌توانند مستندات کافی را برای مقبولیت تفکر و اهداف خود ارائه دهند که در این فضا تنها یک شنونده مجهز به تفکر نقاد می‌تواند صحت سنجی کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به حیطه کاری بهزیستی و درگیر بودن این نهاد با حوزه آسیب‌های اجتماعی جمعیت در معرض این آسیب‌ها نیازمند امید هستند و اینکه باور داشته باشند می‌توانند نه تنها آسیب‌های وارد شده را التیام ببخشند بلکه قدم در مسیر جدید زندگی بگذارند.

وی گفت: بسیاری از مردم امروز گرایش به اخبار منفی دارند و بسیاری از رسانه‌ها با علم بر این موضوع اطلاعات مورد نظر خود را به جامعه هدف القا می‌کنند و آگاهی افراد از این مهم موجب می‌شود فرد از گزند تهاجم‌ها به دور باشد و از تحلیل اخباری که بی فایده‌ست نجات دهد.

شهبازی تاکید کرد: امید داریم مردم به جایی برسند که با سواد رسانه‌ای خود قدرت تحلیل مناسب و واکنش به موقع را در فضای مجازی و استفاده از این ظرفیت  داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار