معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز گفت: کاروان‌های راوی با حضور در مدارس استان، دفاع مقدس را برای دانش‌آموزان روایت می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۲۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸ 25 January 2022

روایتگری دفاع مقدس در مدارس البرز اولویت برنامه‌های دهه فجر

به گزارش «تابناک البرز»  فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه ورود روایتگران در مدارس در اولویت برنامه‌های دهه فجر آموزش و پرورش استان البرز است، اظهار کرد: روایت‌گری‌ها در مدارس سراسر استان با زبان نسل جدید بیان می‌شود.

وی با بیان اینکه این راویان با همکاری سپاه وقایع هشت سال دفاع مقدس را در طول این هفته روایت می‌کنند، افزود: امروز دشمن از طریق جنگ نرم وارد شده و به دنبال تغییر سبک زندگی مردم و به‌ویژه نسل جدید است، روایت دفاع مقدس و دلاورمردی‌های شهدا و رزمندگان و ایثارگران می‌تواند توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کند.

این مسئول با تأکید بر اینکه همه ما باید در راه شهدا گام برداریم و با حرکت در مسیر آنها و الگوگیری از این گنج‌های گران‌بها فرداهای روشن‌تر را رقم بزنیم، گفت: با اجرای این برنامه در روزهای ایام‌الله دهه فجر کاروان‌های راوی دوران دفاع مقدس به مدارس دعوت می‌شود و خاطرات دوران جنگ تحمیلی را برای دانش‌آموزان روایت می‌کند.

فهمیده با اشاره به اینکه دوره هشت ساله دفاع مقدس تمام شده، اما در زمانی هستیم که حتما باید فرهنگ شهید و شهادت و ایثار بیش از پیش ماندگار شود، افزود: باید با بهره‌گیری از وجود افرادی که هنوز در جمع ما هستند، خاطرات دوران دفاع مقدس را ماندگار کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز با تأکید بر اینکه ضرورت دارد تا الگوهای مناسبی را به نسل جوان معرفی کنیم، گفت: برداشت نسل امروز با برداشت نسلی که از نزدیک دفاع مقدس را لمس کرده متفاوت است. لذا، باید با بیان روایات و داستان نسل جدید را با فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس آشنا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار