رئیس اداره فرهنگ و ارشاد قوچان از برگزاری ششمین جشنواره موسیقی مقامی پیران چنگی از هشتم تا دهم مهر ماه سال جاری در سالن معلم این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱ 27 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی مسعود صادق‌تیتکانلو در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: موسیقی مقامی برگرفته از فرهنگ اصیل و سنتی هر منطقه‌ای بوده و یکی از مهم‌ترین اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حفظ و تقویت فرهنگ و هنر بومی است.

وی با بیان اینکه غفلت از هنر و موسیقی محلی سبب عرضه موسیقی غربی در سطح جامعه و گرایش بیشتر جوانان به این حوزه می‌شود، گفت: یکی از مطالبات جدی مردم این شهرستان احیا و برگزاری دوباره جشنواره موسیقی مقامی پیران چنگی بوده که آخرین بار حدود 13 سال پیش در قوچان به اجرا درآمده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد قوچان با اشاره به این موضوع که ششمین جشنواره موسیقی مقامی پیران چنگی از هشتم تا 10 مهر ماه در سال معلم این شهرستان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: گروه‌هایی از استان‌های گلستان، بوشهر، آذربایجان، لرستان و سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در این جشنواره حضور دارند که به اجرای موسیقی و بازی‌های آیینی و سنتی می‌پردازند.

وی اضافه کرد: بیش از 42 برنامه متنوع در مدت سه شب برگزاری جشنواره موسیقی مقامی پیران چنگی اجرایی می‌شود و علاوه بر استان‌های یاد شده گروه‌هایی نیز از شهرستان‌های آشخانه، درگز، تربت جام، اسفراین، بجنورد، شیروان، خواف و ... نیز حضور دارند.

صادق‌تیتکانلو یادآور شد: بلیت فروشی این جشنواره تنها به صورت اینترنتی است که علاقمندان می‌توانند از طریق لینک قرار داده شده در سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان اقدام به خرید بلیت مورد نظر در چهار نوع نرخ قیمتی کنند.

وی با یادآوری این مطلب که این جشنواره یادواره هنرمندان زنده‌یاد قربان سلیمانی و حسین یگانه است، بیان کرد: ادارات و نهادهای مختلفی از جمله اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی و اداره آموزش و پرورش این شهرستان، اداره فرهنگ و ارشاد قوچان را در اجرای این برنامه یاری کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار