مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال معادل صددرصد از تعهدات خیران مدرسه ساز استان در سال گذشته محقق شد که این کمک‌ها بخشی از کمبود فضا‌های آموزشی را برطرف کرد.
کد خبر: ۱۱۶۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰ 25 May 2024

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال معادل صددرصد از تعهدات خیران مدرسه ساز استان در سال گذشته محقق شد که این کمک‌ها بخشی از کمبود فضا‌های آموزشی را برطرف کرد.

به گزارش تابناک همدان، حمید شیرازیانی افزود: ۴۸ طرح با ۳۶۸ اتاق و کلاس در سال گذشته آماده شد که ۳۸ طرح یعنی بیش از ۶۳ درصد، مشارکتی و خیری بوده است.

 ساخت و تجهیز مدارس، رفع محرومیت آموزشی، گسترش عدالت آموزشی، توجه ویژه به معیشت و رفاه فرهنگیان، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، حل مشکلات استخدامی و جذب معلمان، رفع مشکلات حوزه تعلیم و تربیت و اجرای نظام رتبه بندی معلمان، از جمله اقدامات ماندگار و ارزشمندی است که در سه سال گذشته توسط دولت مردمی سیزدهم انجام شد.

مدرسه‌سازی را می‌توان یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها برای تحقق شعار مردمی‌سازی برشمرد که دولت سیزدهم نسبت به ادوار گذشته به این موضوع به خصوص در مناطق محروم توجه داشته است، با همین رویکرد طی ۲ سال اخیر ساخت مدارس بزرگ با رویکرد تحولی در راستای رسیدن به استاندارد‌های سرانه فضا و ایجاد فضای مناسب برای تعلیم دانش آموزان با توجه به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده است.

ساخت و تحویل ۳۸۰ کلاس درس و اتاق و نوسازی فضا‌های آموزشی، افزایش امکانات و تجهیزات به‌روز در هنرستان‌ها به مدد تخصیص اعتبارات دولت و یاری خیران تنها بخشی از اقدامات انجام شده از سوی دولت سیزدهم در تامین و تجهیز فضا‌های آموزشی مناسب و استاندارد در همدان طی سال گذشته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان اظهار کرد: استان همدان دارای ۹۰۵ خیر مدرسه ساز حقیقی و حقوقی است که تعداد ۲۵۳ خَیّر حقیقی و حقوقی فقط مدرسه ساز هستند و بقیه آن‌ها با اهدا زمین، مستغلات، پول نقد، تجهیزات و مصالح به مدرسه سازی کمک می‌کنند.

شیرازیانی ادامه داد: سه هزار و ۳۵۰ نفر از فرهنگیان نیز با اهدا مبلغی از حقوق خود به صورت ماهیانه در امر مدرسه سازی مشارکت دارند.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۷۷ تا پایان سال گذشته در مجموع ۴۲۲ طرح در قالب ۲ هزار و ۶۱۶ کلاس درس و اتاق با زیربنای ۳۰۰ هزار و ۱۹۷ مترمربع توسط خیران مدرسه ساز استان همدان به صورت خیّری و مشارکتی ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان از توافق اولیه برای جمع آوری ۱۳ مدرسه کانکسی و ساخت مدرسه جایگزین در آستانه برگزاری بیست و ششمین جشنواره تقدیر از خیّرین مدرسه‌ساز استان همدان، خبر داد.

شیرازیانی اظهار کرد: با پیگیری استاندار همدان و با توجه به صحبت‌های اولیه با حاج اکبر ابراهیمی یکی از خیّران بزرگ کشور این توافق انجام شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس این توافق، ۱۳ مدرسه کانکسی جمع‌آوری و ۱۸ کلاس درس جایگزین آن‌ها می‌شود خاطرنشان کرد: برآورد مالی اولیه برای این توافق، مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال است.

شیرازیانی یادآور شد: جشنواره قدردانی از خیّران مدرسه‌ساز استان همدان روز پنجشنبه ۱۰ خرداد ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان گفت: تعداد ۴۸ طرح با زیربنای ۳۲ هزار و ۳۳۴ مترمربع زیربنا و ۳۸۰ کلاس درس با اعتبار هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال با تلاش همکاران در نوسازی مدارس استان در سال ۱۴۰۲ تحویل دانش آموزان شده است.

شیرازیانی اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری ۳۴۱ هزار و ۳۹۹ دانش آموز در ۱۵ هزار و ۸۶۲ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند که به این ترتیب سرانه فضای آموزشی استان ۴.۹ مترمربع است که فاصله ۳.۵ متر مربعی با سرانه استاندارد دارد.

وی افزود: ۱۷۹ پروژه را در دست احداث داشتیم که ۱۰۹ هزار و ۷۰۶ مترمربع زیربنا را شامل می‌شود که از این تعداد ۲۱ طرح ورزشی و ۱۲ مورد پرورشی و ۱۴۶ طرح آموزشی است.

شیرازیانی گفت: در سال گذشته سه باب هنرستان با تمامی امکانات و تجهیزات ساخته و تحویل شد، علاوه بر آن تجهیزات تخصصی مطابق با سرفصل‌های دروس مصوب مدارس خریداری و توزیع که سرجمع اعتبارات هزینه شده برای تجهیزات هنرستانی در سال جاری به ۸۸ میلیارد ریال رسیده است.

وی ادامه داد: مبلغ ۱۵۱ میلیارد ریال نیز تجهیزات آموزشی در سال ۱۴۰۲ خریداری و تحویل دانش آموزان شد و در مجموع مبلغ تجهیزات خریداری شده برای هنرستان‌ها و مدارس قریب ۲۴۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با قدردانی از مشارکت خیران مدرسه ساز استان اظهار کرد: خیران استان همدان در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۹ هزار و ۳۰ میلیارد ریال تعهد داشتند که صددرصد آن محقق شد.

شیرازیانی یادآور شد: به طور میانگین ۵۵ درصد پروژه‌های تحویلی سال گذشته استان همدان در حوزه مدرسه سازی با همت و مشارکت خیران ساخته شده است.

وی در خصوص مشارکت خیران حقوقی نیز اظهار کرد: در بحث جذب شرکت‌ها به موضوع مدرسه سازی باید این مفهوم و باور را نهادینه کرد که این موضوع به همان اندازه که برای جامعه مهم است، برای یک شرکت نیز اهمیت دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: این استان در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال مشارکت این بخش را در حوزه مدرسه یاری و مدرسه سازی داشته است، همچنین مذاکره با پنج بانک مطرح کشور، ۲ بیمه برند و ۱۴ عنوان شرکت و کارخانه از برنامه‌های سال پیش رو است.

شیرازیانی افزود: تبیین دقیق، ارائه آمار شفاف و درست، ارائه نقاط قوت مدرسه سازی، معرفی برند‌های بزرگ و کوچک مشارکت کننده در مدرسه سازی و اولویت مدرسه به عنوان یک اقدام اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی، بشر دوستانه و آینده نگر و مجاب کردن مدیران و مسوولان شرکت‌ها به عنوان اینکه مدرسه سازی انتخاب اول و برتر باشد و برندشان نیز سال‌ها ماندگار و معرفی می‌شود از امتیاز‌های مشارکت در مدرسه سازی است.

وی ادامه داد: در این میان برگزاری تور‌های بازدید از مدارس ساخته شده و معرفی چهره‌های شاخص خیری مشارکت کننده در مدرسه سازی پیش بینی شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان در خصوص روند اجرای طرح شهید عجمیان اظهار کرد: در اجرای این طرح ۹۰۰ مدرسه شناسایی و ۵۵۰ مدرسه در دستور کار رنگ‌آمیزی و اجرای عملیات بهسازی قرار گرفت.

شیرازیانی با اشاره به اهمیت توجه به بهره وری منابع انسانی و موضوعات رفاهی کارکنان گفت: در سال ۱۴۰۲ این اداره کل به صورت میانگین ۴۰ ساعت کلاس آموزشی برای همکاران در نظر گرفت که در راستای آموزش‌های تخصصی مربوط به حوزه مدرسه سازی بود.

وی یادآور شد: همچنین سمینار منطقه‌ای دفاتر فنی گروه سه ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و برگزاری دومین دوره مسابقات ورزشی کارکنان نوسازی مدارس منطقه ۶ کشور از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان در پایان ابراز امیدواری کرد: در سال جدید با برنامه منسجم مطابق اسناد بالادستی در پیشبرد و تحقق اهداف حوزه مدرسه سازی، بازسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده، استانداردسازی و کیفیت بخشی، زیباسازی و معماری طرح‌های آموزشی و پرورشی به مسئولیت خود عمل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار