وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی تعدادی از شرکت‌های ایرانی از جمله گروه صنعتی ماموت را از فهرست تحریم‌ها (SND) خارج کرد.
کد خبر: ۹۹۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵ 08 October 2021
 وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی تعدادی از شرکت‌های ایرانی از جمله گروه صنعتی ماموت را از فهرست تحریم‌ها (SND) خارج کرد.

به گزارش تابناک همدان، به نقل شفقنا، وزارت خزانه داری آمریکا، طبق بیانیه به روزرسانی شده فهرست تحریم‌های دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه، گروه صنعتی ماموت و شرکت ماموت دیزل از فهرست تحریم‌های ثانویه آمریکا خارج شدند.

براساس گزارش وزارت خزانه داری آمریکا، گروه صنعتی ماموت (P.J.S)، گروه صنعتی ماموت تهران، صنایع ماموت، گروه صنعتی ماموت، ماموت دیزل و شرکت ماموت دیزل از فهرست تحریم‌های (SDN) وزارت خزانه‌داری آمریکا خارج شده‌اند.

خبرگزاری آسوشتیدپرس پیش از این گزارش داده بود که دولت جو بایدن در حال بررسی لغو بخش عمده‌ای از تحریم‌های ناسازگار با برجام است که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ علیه ایران اعمال شده است.

دولت ترامپ بعد از خروج از برجام در سال ۲۰۱۸ نه تنها تحریم‌های هسته‌ای را دوباره برقرار کرد بلکه رشته‌ای از تحریم‌های غیر هسته‌ای را نیز علیه ایران وضع کرد و گروه صنعتی ماموت و شرکت ماموت دیزل را به بهانه ارتباط این مجموعه با گروه صنعتی شهید همت تحریم کرده بود.

گروه ماموت طی سال‌های گذشته همکاری نزدیکی با خودروساز آلمانی یعنی فولکس واگن داشته است. دیگر زیرمجموعه این شرکت یعنی ماموت دیزل نیز با یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن یعنی اسکانیا مستقیما همکاری می‌کرد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ۲۱ خرداد ماه تاکید کرد بایدن باید با رفع موثر و قابل راستی‌آزمایی تحریم‌ها، از شکست حداکثری ترامپ دست بکشد.

خطیب زاده در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: خارج کردن گزینشی اسامی از فهرست تحریم‌شدگان، نه به گفتگو‌های برجام مربوط است و نه به عنوان پیامی از حسن نیت دیده می‌شود، خصوصا وقتی با تجدید تروریسم اقتصادی همراه است.

وی تصریح کرد: بایدن باید به جای پا گذاشتن جای پای ترامپ، با رفع موثر و قابل راستی‌آزمایی تحریم‌ها، از «شکست حداکثری» او دست بکشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار