مدیر کل دامپزشکی استان همدان از ممنوعیت صدور مجوز خروج مرغ و تخم‌مرغ از استان خبرداد.
کد خبر: ۹۹۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲ 08 October 2021
مدیر کل دامپزشکی استان همدان از ممنوعیت صدور مجوز خروج مرغ و تخم‌مرغ از استان خبرداد.

به گزارش تابناک همدان، محمود رضا رسولی با اشاره به دستور اخیر ستاد تنظیم بازار استان مبنی بر جلوگیری از خروج محصولات پروتئینی از استان، مطرح کرد: باتوجه به تاثیر قابل توجه ممنوعیت خروج مرغ از استان، هم‌اینک این دستور برای سایر مواد پروتئینی نیز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر تخم مرغ اجازه خروج از استان را نداشته و دامپزشکی اجازه صدور مجوز‌های لازم برای خروج این کالا و سایر محصولات پروتئینی را ندارد، گفت: تخلیه سالن، فاکتوری مهم در بحث عرضه محصولاتی از جمله مرغ و تخم مرغ است؛ بدین گونه که اگر مرغدار تمام ظرفیت سالن خود را در استان تخلیه نکند و تعدادی را به مناطق مختلف کشور ارسال کند، در زمان تحویل نهاده و سایر الزامات جوجه ریزی فصل بعد به مشکل بر خواهد خورد.

رسولی همچنین از کاهش ۸۵ درصدی تب برفکی در استان به واسطه واکسیناسیون به موقع دام‌ها خبرداد و افزود: خوشبختانه با انجام واکسیناسیون به موقع در استان شاهد کاهش ۵۶ درصدی کانون بیماری‌های مختلف دامی مشترک با انسان در استان هستیم.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان ادامه داد: در ۶ ماه ابتدایی سال جاری، حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار واکسن برای دام استان تزریق شده است.
 
منبع:همدان آنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار