وزیر علوم در همدان:
وزیر علوم، فناوری و تحقیقات از تصویب راه‌اندازی صندوق علوم در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بودجه خوبی را برای این صندوق و سیستم‌های تشویقی و ترغیبی در نظر بگیریم.
کد خبر: ۹۹۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴ 07 October 2021
وزیر علوم، فناوری و تحقیقات از تصویب راه‌اندازی صندوق علوم در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بودجه خوبی را برای این صندوق و سیستم‌های تشویقی و ترغیبی در نظر بگیریم.

به گزارش تابناک همدان، محمدعلی زلفی‌گل ظهر امروز در برنامه ششمین سالگرد شهادت سردار حاج حسین همدانی اظهار داشت: امیدوارم خدای متعال به همه ما مسئولان توفیق دهد ادامه دهنده راه شهیدان باشیم.

وی با بیان اینکه برای ادامه راه نظام دفاع مقدس جمهوری اسلامی و تحقق مسیر در بعد عدالت‌محوری باید چند چارچوب را مد نظر داشته باشیم که یکی از آن‌ها ولایتمداری است افزود: باید از عمود خیمه انقلاب که همان ولایت است محافظت کنیم.

وزیر علوم با این توضیح که تبعیت از ولایت شاخصه تمام شهیدان به ویژه شهید همدانی بود افزود: اگر دنبال این هستیم که دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مسیر نظام مقدس جمهوری اسلامی را طی کنند باید بدانیم که افراد باید روحیه جهادی داشته باشند.

وی با بیان اینکه روحیه جهادی در افراد و دانشگاه‌های ما زمانی شکل می‌گیرد که الگو‌هایی را مانند شهید همدانی و شهید سلیمانی را به تصویر بکشیم مطرح کرد: هر قدر روحیه جهادی بیشتر باشد مسیر پیشرفت ما بیشتر خواهد بود.

 زلفی‌گل عنوان کرد: باید یادمان باشد چطور شهدا از کیان نظام دفاع کردند، فراموش نکردیم امثال شهید زین‌الدین با کمترین سن فرماندهی می‌کردند پس امروز می‌توانیم چنین مسئولیت‌هایی را به جوانان واگذار کنیم.

وی با انتقاد از برخی سخنان مبنی بر اینکه نباید از افراد نظامی در کار‌ها استفاده کرد گفت: من از مسئولان انتقاد کردم و گفتم چرا زمانی که بحث تیر و تفنگ مطرح است این افراد باید سینه سپر کنند، اما حالا نباید از آن‌ها استفاده کرد؟

این مقام مسئول با این توضیح که برای سپردن مسئولیت‌ها باید جوان‌گرایی را مد نظر داشت و در عین حال روحیه جهادی را نیز تقویت کرد ادامه داد: باید بدانیم که راه موفقیت همین است.

وزیر علوم ادامه داد: در دانشگا‌ها و موسسات آموزش عالی دانشجو و استادی سرآمد است که در عرصه علمی تلاش کنند و میزان دانایی خود را افزایش دهند چرا که در این صورت یقینا اثربخشی بیشتری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در وزارت علوم سعی می‌کنم روسای دانشگاه‌ها را طوری انتخاب کنم که چنین ویژگی‌هایی داشته باشند اظهار داشت: اگر روسا و مسئولان روحیه جهادی داشته و با اخلاق و با وجدان باشند شک نکنید این روحیه به زیرمجموعه نیز تسری خواهد یافت.

زلفی‌گل درباره جایگاه علمی کشور در سطح جهان نیز بیان کرد: در منطقه رتبه اول علمی را داشته و ۲۰ هزار برونداد علمی داشته‌ایم کبه همین جهت نیز بالاتر از کشور ترکیه قرار داریم.

وی گفت: امروز نیز اگرچه با شیوع ویروس کرونا مشکلاتی به وجود آمد، اما برنامه‌هایی در دستور کار داریم که ضمن حفظ دستاوردها، بخش فناوری و توسعه که منجر به تاسیس شرکت‌های پایه و دانش‌بنیان می‌شود را توسعه دهیم.

این مقام مسئول از تصویب راه‌اندازی صندوق علوم در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و افزود: سعی می‌کنیم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بودجه خوبی را برای این صندوق و سیستم‌های تشویقی و ترغیبی در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید
فرمانده سپاه همدان: شهید همدانی نسبت به حل مشکلات مردم توجه ویژه‌ای داشت

معاون قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا: برای شهید همدانی "جبهه مقاومت" جبهه اسلام و اصل تبعیت از ولایت بود

وی افزود: دانشجویان و نخبگان را به سمت تولید علم و رفع نیاز‌ها سوق خواهیم داد و نظام سنجش و انگیزش جدیدی را طراحی می‌کنیم که هرکسی بیشتر تلاش کند سهم بیشتری داشته باشد، ضمن اینکه شرایط پرواز دانشمندان و اندیشمندان را بالا می‌بریم.
 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار