رئیس اتحادیه قصابان همدان گفت: کاهش قدرت خرید مردم سبب ایجاد رکود در بازار گوشت قرمز شده است.
کد خبر: ۹۹۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲ 06 October 2021
رئیس اتحادیه قصابان همدان گفت: کاهش قدرت خرید مردم سبب ایجاد رکود در بازار گوشت قرمز شده است.

به گزارش تابناک همدان، علی اکبر سپهری وفا اظهار داشت: نرخ هر کیلو دنبه به ۹۰ هزار تومان رسیده که علت اصلی آن افزایش تقاضا و خرید مردم بوده است.

وی با بیان اینکه بازار گوشت قرمز راکد است و مردم قدرت خرید چندانی ندارند، تصریح کرد: قیمت هر کیلو گوشت نرمه گوسفندی ۱۶۵ هزار و گوشت مخلوط هم ۱۳۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه قصابان همدان با اشاره به اینکه نرخ هر کیلو گوشت گوساله ۱۶۰ هزار تومان است، گفت: مصرف گوشت گوساله دررستوران‌ها و تهیه‌غذا‌ها بیشتر از گوشت گوسفندی است.

سپهری وفا با بیان اینکه هرچه میزان تقاضا و خرید مردم کمتر باشد میزان کشتار هم کمتر می‌شود، اظهار داشت: روزانه ۶۰۰ راس گوسفند و ۴۰ راس گوساله زبح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نرخ هر کیلو گوسفند زنده ۱۲۰ تا ۱۲۷ هزار تومان است، تصریح کرد: قیمت‌ها با توجه به وضعیت عرضه و تقاضا متغیر است.

رئیس اتحادیه قصابان همدان با بیان اینکه به خاطر شرایط کرونایی توزیع نذورات در ماه‌های محرم و صفر امسال از غذای گرم به جیره خشک تغیر یافت، عنوان کرد: همین امر میزان خرید گوشت را نسبت به ایام محرم و صفر سال‌های گذشته کاهش داده است.

سپهری وفا از عرضه گوشت منجمد در بازار خبر داد و گفت: این نوع گوشت با قیمت کیلویی ۱۳۰ هزار تومان توسط بخش خصوصی وارد بازار و از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.


وی از مشکلات دامداران در زمینه تامین علوفه و نهاده‌های دامی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به شرایط خشکسالی امسال حمایت چندانی از دامداران نشده و همین امر خطر کمبود تولید در آینده را به دنبال دارد.
 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار