مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: برای ساخت واحد‌های مسکونی طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهر همدان، چهار هزار و ۵۶۲ متقاضی در انتظار تامین زمین هستند.
کد خبر: ۹۹۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳ 06 October 2021
 مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: برای ساخت واحد‌های مسکونی طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهر همدان، چهار هزار و ۵۶۲ متقاضی در انتظار تامین زمین هستند.

به گزارش تابناک همدان، داریوش حسینی افزود: در مجموع ۳۲ هزار و ۳۵۸ متقاضی طی پنج مرحله اقدام در طرح مسکن ملی، نام نویسی کردند که نزدیک به ۱۴ هزار تن از آن‌ها متقاضی مسکن در شهر همدان هستند.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته باید در سال جاری، واحد‌های مسکونی ۹ هزار و ۱۱۸ متقاضی در استان همدان تعیین تکلیف شود.

حسینی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح اقدام ملی و تولید مسکن، زمین‌های محدوده شهر‌ها اختصاص یافته است، عنوان کرد: زمین اجرایی این طرح، در بسیاری از شهر‌های استان تامین شده و در سه شهر همدان، ملایر و تویسرکان در انتظار تصویب زمین‌های الحاقی در طرح جامع شهری هستیم.

وی تصریح کرد: انتظار داریم برای اجرای این طرح، کل اراضی مازاد متعلق به دولت شناسایی و برای تعیین تکلیف به اداره کل راه و شهرسازی معرفی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان خاطرنشان کرد: از تعداد کل متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن، ۶ هزار و ۳۸۱ متقاضی افتتاح حساب و پنج هزار و ۹۹۰ تن، ۴۰ میلیون تومان وجه اولیه را به حساب واریز کردند.

وی با اشاره به اینکه برخی نیز مرحله دوم واریز وجه را نیز انجام داده اند، افزود: برای اجرای این طرح، تاکنون برای ۲ هزار و ۸۲۴ واحد مسکونی زمین اختصاص یافته است.

حسینی اظهار داشت: ۱۴ هزار متقاضی در شهر همدان نام نویسی کرده اند که با پالایش اطلاعات خانوار، از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۶۷ تن تایید نهایی شده اند.

وی ادامه داد: از متقاضیان تایید شده، چهار هزار و ۷۲۴ تن افتتاح حساب و تعداد چهار هزار و ۷۲۳ تن وجه اولیه را واریز کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان تاکید کرد: برای یک هزار و ۶۴۶ واحد در شهر همدان تخصیص زمین داده شده است و برای چهار هزار ۵۶۲ متقاضی زمین کم داریم.

وی اضافه کرد: در برخی از شهر‌های استان زمین به صورت گروهی تامین و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار داده شده است.

حسینی تصریح کرد: بر اساس طرح جامع شهری همدان، ۶۸۰ هکتار به این شهر افزوده شود که برای رفع مشکل مسکن باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: طرح مطالعاتی ۶۰ هکتار از این ۶۸۰ هکتار آغاز شده و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته کاربری‌های مختلف در آن در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان با اشاره به اینکه ۲ کارگزار ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مجری طرح اقدام ملی و تولید مسکن هستند، بیان کرد: در ۲ پروژه مهم کوی بهشتی و شهرک فرهنگیان زمین‌ها تعیین شده که در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اسکلت و سقف برخی از واحد‌ها زده شده و برخی نیز در مرحله تجهیز کارگاه، گود برداری، فندانسیون و پی ریزی هستند.

حسینی افزود: پروژه‌های مسکن ملی همدان شامل ۶۹۰ واحدی منطقه حصار حاج شمسعلی، ۱۲۰ واحدی کوی بهشتی، ۴۸۰ واحدی شهرک فرهنگیان جنب دانشگاه پیام نور و ۱۰۴ واحدی شهرک مدنی می‌شود.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ همدان با وسعت نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع، حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن جمعیت دارد.

تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، استان همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌است.

تراکم بالای جمعیت در همدان موجب شده تا قیمت مسکن در این شهر نسبت به سایر شهر‌های کشور بالاتر باشد.

به گزارش ایرنا، دی ماه سال ۱۳۹۸ عملیات اجرایی طرح اقدام ملی و تولید مسکن در شهر‌های استان همدان آغاز شد.

وزارت راه و شهرسازی پیشتر اعلام کرده بود که متقاضیان بدحساب که اعتبار اولیه را به حساب واریز نکردند، از پروژه‌های مسکن ملی حذف و امکان ثبت نام مجدد برای سایر افراد فراهم خواهد شد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود که به‌تازگی این رقم به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

آورده متقاضیان در مرحله نخست حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحد‌ها در استان همدان بر اساس آخرین برآورد از هزینه‌های تابستان ۱۴۰۰ به متری ۶ میلیون تومان می‌رسد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار