کد خبر: ۹۹۸۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹ 02 October 2021
 وقتی برخی سرطان‌های پوستی را کنار بگذاریم، سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع در مردان و زنان است. سرطان روده بزرگ شامل سرطان روده بزرگ و سرطان رکتوم است. روده بزرگ و راست روده هر دو قسمت روده بزرگ هستند.

به گزارش تابناک همدان، تحقیقات قبلی ثابت کرده است که خوردن اسفناج می‌تواند خطر سرطان روده بزرگ را تا نصف کاهش دهد.

اسفناج از رشد پولیپ روده جلوگیری می‌کند. از همه موارد سرطان روده بزرگ، نوع خانوادگی موروثی تنها ۱۰-۱۵ درصد را شامل می‌شود. علاوه بر این، فقط ۵ تا ۱۰ درصد از پولیپ‌ها به سرطان روده بزرگ تبدیل می‌شوند.

مطالعه جدید به بررسی ارزش اسفناج برای افرادی که دارای شکل ارثی سرطان روده بزرگ به نام پولیپوز آدنوماتوز خانوادگی هستند، می‌پردازد.

پولیپوز آدنوماتوز خانوادگی منجر به رشد چندین، گاهی صد‌ها پولیپ روده بزرگ غیر سرطانی می‌شود. اکثر افراد مبتلا به این بیماری در نهایت نیاز به جراحی برای برداشتن روده بزرگ دارند و پس از آن از دارو‌های ضدالتهابی غیراستروئیدی منبع غیرقابل اطمینان (NSAIDs) برای جلوگیری از رشد پولیپ در اثنی عشر استفاده می‌کنند.

برای مطالعه خود، محققان اسفناج خشک شده را به موش‌های مبتلا به پولیپوز آدنوماتوز خانوادگی به مدت ۲۶ هفته تغذیه کردند. این مطالعه نشان می‌دهد که مصرف اسفناج می‌تواند رشد پولیپ را به تأخیر اندازد و نیاز به درمان فشرده را از بین می‌برد.

اسفناج در هر صورت فواید زیادی برای سلامتی دارد، اسفناج حاوی چندین ماده مغذی است که به حفظ سلامت قلب شما کمک می‌کند. اسفناج منبع غنی از ویتامین K۱ است که ثابت شده است به کاهش خطر ابتلا به کاردیومگالی کمک می‌کند. اسفناج همچنین به طور طبیعی سرشار از گلوتاتیون است که به تقویت مسیر اصلی آنتی اکسیدان در بدن کمک می‌کند، به استرس اکسیداتیو کمک می‌کند و از عملکرد سیستم ایمنی حمایت می‌کند.

اسفناج همچنین حاوی فولات است که یکی از ویتامین‌های مورد نیاز برای کاهش سطح هموسیستئین در بدن است – سطوح بالای هموسیستئین منجر به ارتقاء پلاک در عروق می‌شود. غذا‌های غنی از فولات همچنین با مهار تشکیل پورین، سطح اسید اوریک را کاهش می‌دهند.
 
منبع: سرویس ترجمه شفقنا از مدیکال نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار