گوگل در کنفرانس «سرچ آن» که به صورت زنده پخش شد، قابلیت جدیدی را معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد ترکیبی از تصاویر و متن را در تقاضا‌های جست و جوی گوگل استفاده کنند.
کد خبر: ۹۹۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵ 30 September 2021
گوگل در کنفرانس «سرچ آن» که به صورت زنده پخش شد، قابلیت جدیدی را معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد ترکیبی از تصاویر و متن را در تقاضا‌های جست و جوی گوگل استفاده کنند.

به گزارش تابناک همدان، گوگل در کنفرانس امسال طراحان Google’s I/O فناوری هوش مصنوعی جدیدی را با نام اختصاری MUM معرفی کرد. این فناوری می‌تواند همزمان اطلاعات را در فورمت‌های مختلف شامل متن، تصاویر و ویدیو درک کند و ارتباط بین موضوعات، مفاهیم و ایده‌ها را پیدا کند. اکنون گوگل با آپدیت جست و جوی تصویری Google Lens، یکی از راه‌های استفاده از MUM در محصولاتش را اعلام کرد.

جست و جوی تصویری Google Lens فناوری تشخیص تصویر گوگل است که به کاربر اجازه می‌دهد از دوربین گوشی خود برای انجام کار‌های مختلفی مانند ترجمه فوری، شناسایی گیاهان و حیوانات، کپی و چسباندن عکسها، یافتن آیتم‌های مشابه با آنچه در ویو فایندر دوربین وجود دارد، کمک گرفتن برای مسائل ریاضی و موارد دیگر استفاده کنند.

گوگل اعلام کرد به زودی از قابلیت‌های MUM استفاده خواهد کرد تا Google Lens را ارتقا داده و قابلیت افزودن متن به جست و جو‌های تصویری را اضافه کند و به کاربران اجازه دهد درباره آنچه می‌بینند سوال بپرسند.

این قابلیت در عمل به این شکل کار می‌کند: کاربر می‌تواند عکس پیراهن مورد علاقه اش را از سرویس Google Search پیدا کند و سپس روی آیکن Google Lens کلیک کند و گوگل همان طرح را در یک جفت جوراب پیدا می‌کند. با تایپ کردن واژه‌هایی مانند “جوراب‌هایی با همین طرح” می‌توانید گوگل را به یافتن تقاضا‌های جست و جوی مرتبط هدایت کنید که با استفاده از جست و جوی متنی به تنهایی یافتن آن بسیار دشوارتر بود.

این قابلیت برای آن دسته از تقاضا‌های جست و جویی که گوگل برای پاسخگویی به آن‌ها مشکل دارد، مفید است. ممکن است کاربران در جست و جوی موردی باشند که توصیف آن با کلمات دشوار است یا ممکن است به شکل‌های مختلفی توصیف شود. با استفاده ترکیبی از تصویر و کلمات در یک تقاضای جست و جو، گوگل ممکن است نتایج جست و جوی مرتبط تری را نشان دهد.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، گوگل همچنین اعلام کرد از MUM به اشکال دیگر در Google Search و جست و جو‌های ویدیو استفاده خواهد کرد. به روزرسانی Google Lens در ماه‌های آینده عرضه می‌شود، زیرا همچنان به تست و ارزیابی نیاز دارد.
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار