سرپرست نیروگاه گازی دورود گفت: تولید برق نیروگاه گازی دورود در شش ماهه نخست امسال از مرز ۱۱۲ میلیون کیلووات ساعت عبور کرد
کد خبر: ۹۹۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰ 27 September 2021
تولید برق نیروگاه گازی دورود در شش ماهه نخست امسال از مرز ۱۱۲ میلیون کیلووات ساعت عبور کرد

به گزارش تابناک همدان، وحید آسترکی گفت: واحد‌های GT۱۲ و GT۱۳ نیروگاه گازی دورود با وجود گذر از دهه چهارم بهره برداری و به منظور پاسخگویی به نیاز شبکه برق کشور، از اواسط فروردین ماه امسال با حداکثر توان در مدار تولید قرارگرفتند و با آغاز فصل گرما و شروع پیک مصرف برق، جهت جلوگیری از خروج واحد‌های نیروگاه و تداوم تأمین برق مطمئن، برنامه‌ها و اقدامات پیشگیرانه‌ی جدید برنامه ریزی شد و به صورت مستمر اجرا گردید.

وی با اشاره به ثبت رکورد تولید برق در این نیروگاه افزود: با پایش مداوم فنی و دقت عمل در بهره برداری پایدار از واحدها، تولید برق نیروگاه در شش ماهه نخست امسال از مرز ۱۱۲ میلیون کیلووات ساعت عبور کرد که این میزان تولید در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۲٫۷۵ درصد رشد داشته است.
 
 آسترکی با اشاره به قدمت ۴۵ ساله این نیروگاه خاطر نشان کرد: کاهش نرخ خروج اضطراری و پایداری واحد‌های نیروگاه در سال‌جاری تحسین برانگیز بوده، بطوری که واحد شماره ۳ این مجموعه در پیک تابستان خروج اضطراری و تریپ نداشته است.

سرپرست نیروگاه دورود در پایان اضافه کرد؛ کارکنان این مجموعه تولیدی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است، با اقدامات دقیق و بموقع در تمامی بخش‌ها نقش مهمی در تولید و پایداری واحد‌ها ایفا کردند تا این موفقیت در تاریخ فعالیت نیروگاه به ثبت برسد.

شایان ذکر است نیروگاه گازی دورود دارای ۳ واحد گازی، هر کدام به ظرفیت اسمی ۳۰ مگاوات در شهرستان دورود استان لرستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار