در روز پنجم مهر ماه همزمان با روز اربعین حسینی شهروندان همدانی با راهپیمایی از پنج مسیر متفاوت به میدان امام خمینی (ره) آمده و به عزاداری پرداختند.
کد خبر: ۹۹۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵ 27 September 2021

شیوع ویروس کرونا طی دو سال اخیر باعث شده است تا بسیاری از شیفتگان و دلبستگان حضرت اباعبدالله الحسین که قصد زیارت به کربلای معلی را داشته اند از این سفر بازبمانند لذا برنامه‌ای بزرگ به همت شهرداری منطقه یک و دیگر دستگاه‌های مرتبط برای تجمع جاماندگان اربعین حسینی در شهر همدان برگزار گردید.

به گزارش تابناک همدان، مسعود دهبانی صابر مدیر منطقه یک با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر که شیوع ویروس کرونا باعث به وجود آمدن محدودیت‌ها برای سفر به سمت کربلا شده است اظهار داشت: شهرداری منطقه یک سعی داشته است تا با با فضا سازی‌های مناسب و برگزاری برنامه‌های مناسب که پروتکل‌های بهداشتی نیز در آن رعایت می‌شود بتواند حس و حال مناسبی برای شهر و شهروندان عزیز ایجاد نماید.
برگزاری مراسم بزرگ روز اربعین در میدان امام خمینی (ره)
وی یکی از مهم‌ترین اقدامات مدیریت شهری علاوه بر اجرای تمامی پروژه‌های عمرانی را پرداختن به مسائل فرهنگی و مذهبی دانست و گفت: تعظیم شعائر دینی همواره یکی از مواردی است که در مناسبت‌های مهم مورد سفارش ائمه می‌باشد.

مدیر منطقه یک با بیان اینکه طی ایام محرم و صفر اقدامات زیادی از سوی شهرداری منطقه یک جهت برای هرچه بهتر صورت پذیرفتن این ایام انجام شد گفت: می‌توان به آیین اهتزاز پرچم "یا حسین مظلوم" در میدان پژوهش به عنوان نقطه آغازین ایام محرم اشاره کرد که پس از آن شهر همدان سیاه پوش گردید و هم اکنون نیز مراسم با شکوهی انتهای این ایام و در روز اربعین در میدان امام خمینی (ره) برگزار گردید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار