با هدف افزایش توان دفاعی از تأسیسات؛رزمایش پدافند غیر عامل در نیروگاه شهید مفتح برگزار شد.
کد خبر: ۹۹۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴ 24 September 2021
با هدف افزایش توان دفاعی از تأسیسات؛ رزمایش پدافند غیر عامل در نیروگاه شهید مفتح برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان، مانور مشترک پدافند غیر عامل و مدیریت بحران با هدف دفاع از تأسیسات نیروگاه شهید مفتح با حضور پرسنل حراست، بسیج، ایمنی و بهداشت نیروگاه و یگان‌های انتظامی و سپاه پاسداران و تیم‌های امدادی استان همدان و شهرستان کبودرآهنگ و نظارت اداره کل پدافند غیرعامل استانداری همدان برگزار گردید.

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح ضمن اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری این مانور ایجاد آمادگی و هماهنگی بیشتر بین نیرو‌های حفاظتی و خدمات رسان و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های پشتیبان در زمان بروز حادثه و خطر و افزایش توان دفاعی از تأسیسات نیروگاه اعلام کرد.

 عبدالمجید دیناروند اظهار کرد: با توجه به اینکه نیروگاه شهید مفتح به عنوان یکی از مراکز حساس استان و همچنین تأمین کننده بخشی از نیاز شبکه سراسری برق کشور به شمار می‌آید، از این رو شناخت صحیح و دقیق تهدیدات احتمالی می‌تواند به بهبود شرایط پدافند غیر عامل این مجموعه کمک نماید.

وی افزود: این مانور با اهدافی همچون مقابله با عوامل انتحاری، گروگانگیری، حمله تروریستی و انجام عملیات‌های امداد و نجات مصدوم، اتخاذ تصمیم گیری‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و ایجاد هماهنگی لازم بین مجموعه حفاظتی نیروگاه با عوامل نظامی و انتظامی و خدمات رسان صورت پذیرفت.

دیناروند ادامه داد: این رزمایش با تهیه چهار سناریو با نظارت اداره کل پدافند غیرعامل استانداری همدان و همکاری دستگاه‌هایی که مقرر به نقش آفرینی بودند با موفقیت انجام پذیرفت و در پایان نقاط ضعف و قوت این رزمایش که توسط ممیزین از پیش تعیین شده، در جلسه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر عامل نیروگاه در خاتمه تصریح کرد: پدافند غیر عامل، تمهیداتی است که در زمان صلح صورت می‌گیرد و عمده‌ترین هدف پدافند غیر عامل، ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساخت‌های مورد نیاز مردم است که باید با یک برنامه ریزی و طراحی در توسعه پایدار کشور نهادینه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار