مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه "میزان بارش‌های سال گذشته نسبت به سال ۹۸ کاهش ۴۲ درصدی داشته است" گفت:تن‌ها ۱۹ درصد از ظرفیت سد اکباتان پر بوده و میزان آب شرب آن نیز برابر ۹۲۰ لیتر در ثانیه است.
کد خبر: ۹۹۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸ 24 September 2021
 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه "میزان بارش‌های سال گذشته نسبت به سال ۹۸ کاهش ۴۲ درصدی داشته است" گفت:تن‌ها ۱۹ درصد از ظرفیت سد اکباتان پر بوده و میزان آب شرب آن نیز برابر ۹۲۰ لیتر در ثانیه است.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از تسنیم؛ منصور ستوده با تشریح وضعیت آبی استان اظهار داشت: میزان بارش‌های سال گذشته نسبت به سال ۹۸ کاهش ۴۲ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه میزان بارش‌های سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برابر ۲۸۱ میلی متر و در بلند مدت برابر ۳۶۰ میلی متر گزارش شده است گفت:
میزان بارش‌های سال گذشته نسبت به سال ۹۸ کاهش ۴۲ درصدی و نسبت به بلند مدت کاهش ۲۲ درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اعلام اینکه هم اکنون حجم فعلی سداکباتان برابر ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب است افزود: ۱۹ درصد از ظرفیت این سد پر بوده و میزان آب شرب آن برابر ۹۲۰ لیتر در ثانیه است.

وی با این توضیح که حجم سد آبشینه نیز یک میلیون ۳۸۰ هزار متر مکعب و درصد پر بودن آن در حال حاضر برابر ۲۸ درصد است ادامه داد: حجم سد شیرین سو نیز ۱ میلیون ۴۸۰ هزار متر مکعب بوده و درصد پر بودن آن برابر ۳۲ درصد است.

ستوده با اشاره به اینکه سد سرابی تویسرکان نیز دارای حجم ۳ میلیون ۱۷۰ هزار متر مکعب است که هم اکنون ۳۵ درصد آن پر است مطرح کرد: سد کلان ملایر نیز وضعیت متفاوتی دارد به گونه‌ای که حجم این سد برابر ۳۹ میلیون ۴۴۰ هزار متر مکعب بوده ۸۸ درصد آن پر است.


به گزارش تسنیم، در حال حاضر استان همدان به دلیل کبود بارش با وضعیت بحرانی و اضطراری در بخش آب رو به رو است به گونه‌ای مسئولان استان مجبور شده اند برای تامین آب مورد نیاز همدان طرح اضطراری آبرسانی را اجرا کنند.

استاندار همدان نیز چندی پیش ضمن بازدید از سد کلان ملایر با بیان اینکه در سال ۹۸ باوجود بارندگی‌های شدید در سراسر کشور و استان، به واسطه داشتن سد‌های اجرا شده و مدیریت خوب منابع آب، کمترین مشکل را داشتیم عنوان کرد: اگرچه امسال با تنش آبی روبه‌رو هستیم، اما با توجه به مدیریت منابع آبی متناسب با شرایط امسال به جز همدان، مشکل عمده‌ای نداریم.

شاهرخی با این توضیح که برای رفع مشکل آب همدان طرح آبرسانی اضطراری در حال اجرا است بیان کرد: خواستار همراهی صمیمانه مردم استان به ویژه شهروندان همدانی در صرفه‌جویی در مصرف آب هستیم تا تنش آبی را پشت سر بگذاریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار